„Szeretetsüti Piknik" – hivatalosan így hívják a programot, amelyet nehéz sorsú családoknak szervezett a Segítő Angyalok Alapítvány főként fiatal nőkből álló operatív csapata a hétvégén. Száznál több, különböző korú gyerek lepte el a helyszínül szolgáló pócsmegyeri HSH lovardát – többen közülük most először ülhettek lovon –, mellettük felnőttek, a szüleik. Közös bennük, hogy mindannyian átmeneti otthonban élnek, illetve még az is, hogy
az önfeledt szórakozás és az új élmények keresése nagyon távoli számukra
a jelenlegi élethelyzetükben. Pedig a szülők mind ugyanolyan dolgozó felnőttek, mint az őket vendégül látó önkéntesek, a gyerekek pedig pontosan olyanok, mint akiknek van hol lakniuk a családjukkal, talán kicsit fegyelmezettebbek.
2016 elején egy budapesti étterem speciális megállapodást kötött a Segítő Angyalok Alapítvánnyal, külön erre az alkalomra gyártott, egyedi dobozba csomagolt süteményeket kezdtek forgalmazni, ezeket „Szeretetsüti”-nek nevezték, és tudatták a vendégekkel, hogy annak megvásárlásával fővárosi anyaotthonok és átmeneti otthonok lakóit támogatják. A KIOSK tulajdonosa, Hlatky-Schlichter Hubert az ügy érdekében nem csak az étterem vendégeit mozgósította: olyan hazai ismertségeket állított a program mögé, mint Zséda, Tóth Gabi vagy Dukai Regina. A desszertből eddig befolyt pénzből finanszírozták a vasárnapi élménynapot.
Tavaly októberben szervezték az első ehhez hasonló jótékonysági akciót az alapítvány tagjai. Az alapkoncepció szerint a klasszikus anyagi segítségen kívül maradandó élményt akartak okozni a családoknak – főleg a gyerekeknek, azt ugyanis nem vehetik majd el tőlük – mondja Kamarás Adrienn, a Segítő Angyalok Alapítvány elnöke.
Szerencsésebbek vagyunk, és ezáltal törlesztünk a sorsnak,
könnyű segíteni, minden tag máshonnan jött, és mindenki önkéntes alapon dolgozik – itt. Civilben van, aki multicégnél felsővezető, van étteremtulajdonos és egyetemista is” – sorra mutatja be a tagokat, majd rátér az alapítvány másik fő tevékenységére: kereskedelmi cégek, nagyvállalatok, gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásáról beszél, szeretnék ösztönözni a piaci szereplők érzékenységét. Cselekvési tervük is van a cégek számára, ezt nevezik „Angyalszárny-programnak”. Ez az egyik fő pillére az alapítvány munkájának.
Az Angyalszárny-programban a támogató cégek olyan családok mögé állhatnak, akik elhagyják az átmeneti otthonokat, emberi sikertörténeteket követnek végig, ami egyetlen cég reputációjának sem tesz rosszat az elnök szerint.
Az élménynapok továbbra is az alapítvány önkénteseivel, társadalmi összefogásban szerveződnek, itt a lényeg, hogy ne csak kézzel fogható ajándékot kaphassanak az érintett családok gyerekei.
A FoodAngels egy divíziója az alapítványnak, olyan, mint egy leányvállalat. Almárka, tagjai szintén „angyalok”, ők havi rendszerességgel főznek ételosztásra, alkalmanként több száz adag ételt juttatnak el rászorulóknak.
Három budapesti átmeneti otthon lakói vehettek részt a pikniken, a családokban nem ritka, hogy 4 gyerek van, a három külvárosi kerületből buszokkal szállította ide őket az alapítvány egyik partnere, az ebédjüket egy szintén szimpatizáns étterem ajánlotta fel, van házi limonádé, főtt kukorica, valamint majdnem 300 üres palacsinta, amit az önkéntesek sütöttek még tegnap. Ismerősként üdvözölnek több családot, Adrienn szerint a munkájuk során törvényszerű, hogy közel kerülnek egymáshoz.
Az élménynap alatt a gyerekek játékos feladatokon vesznek részt, ezek megoldásával pontokat gyűjtenek, amelyeket a nap végén kisebb ajándékokra válthatnak. Aki kiemelkedő teljesítményt nyújt, komolyabb játékot kaphat, de választhat könyvet is, gazdag a kínálat, az alapítvány tagjai minden korosztály számára készültek. Mégis inkább annak örülnek az önkéntesek, ha a résztvevők olyan élményekkel távoznak, amik a segítségükre lehetnek a nehéz időszakokban – vallja az alapítvány elnöke.