Nyaralás alatt is szükséges a mobiltelefon. A notebook.hu online kérdőívét kitöltő, közel 15 ezer válaszadó 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy még idén le akarja cserélni telefonját. Notebookra a megkérdezettek 43 százaléka költött vagy költ idén. A vásárlás oka leginkább a meglévő gép elavultsága (58%) vagy balesete (27%), a kihagyhatatlan akciók és a trendkövetés kevésbé számít –derül ki a felmérésből.
Mindkét nem igyekszik középkategóriás készüléket választani – okostelefonra 80 ezer forintot, notebookra 140 ezer forintot, tabletre pedig 60 ezer forintot szánnak a vevők.
A férfiak okostelefonért közel 90 ezer forintot is hajlandók fizetni, a nők esetében ez az összeg maximum 70 ezer forint. Még szembetűnőbb a különbség a notebookoknál:
a férfiak akár 160 ezer forintot is áldoznának egy új gépre, a nők viszont maximum 118 ezer forintot
fizetnének egy notebookért.
Az összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek. Legtöbbet a 14–24 éves korosztály adna telefonért, tabletért vagy notebookért: telefonra akár 94 ezret is, de a 100 ezres lélektani határt ők sem lépnék át. Ezzel szemben az 50–59 évesek már csak 54 ezer forint körüli összeget, míg a 60+ korosztály 49 ezer forintot szán egy új okostelefonra.
A notebook.hu kutatása szerint a vevők nem ragaszkodnak egy-egy márkához. A válaszadók 65 százaléka több márkát is használt vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, melyik brandet választja. Okostelefonnál legnépszerűbb a Samsung lett (33%), őt a Sony (12%) és az Apple (10%) követi.
A tabletek versenyét is a Samsung vezeti a kérdőíves listán (25%), a második helyen az Asus (10%) és az Apple (10%) termékei állnak. A dobogó harmadik helyére a Lenovo került (9%-).
Notebookok esetében a legtöbb válaszadó az Asust jelölte meg (21%), második a Lenovo (16%), harmadik az Acer (15%) lett.
Meglepő, hogy az interneten, webshopban vásárolt elektronikai eszközök aránya a válaszadók körében alacsonyabb, mint várnánk, csupán 34 százalék,
míg 66 százalék válaszolt úgy, hogy inkább üzletben, személyesen vásárol „kütyüket”.
A férfiak egyébként jóval nyitottabbak az internetes vásárlásra: elektronikai eszközt 41 százalékuk vásárolt már webshopban, míg a nőknél ez az arány csak 24 százalék.