A tárgymezőt ugyanis kezdetleges, de első benyomásként emlékezetes marketingeszköznek is használhatja. Ehhez persze arra van szükség, hogy figyelemfelkeltő legyen. Alább a Business Insider tippjeit olvashatja arra, hogy kihallatsszon a hangja a tömeg zsongásából.
Semmiképp ne akarja, hogy „(nincs tárgy)” címmel essen be a levele. Akkor már inkább kertészkedje el a motivációs levélre szánt időt, nemigen van ugyanis olyan HR-es, aki megnyit egy ilyen jelzésű e-mailt.
Ez az állásportál már a login előtt ajánlattal fogadja a látogatót: töltse fel az önéletrajzát, és a cég kiértékeli, átmegy-e a hatmásodperces teszten. Ennyi idő alatt döntik el ugyanis a rekrutálók minden önéletrajzról, hogy elolvassák-e. Ezért
célszerű már az e-mail tárgyában feltüntetni a nevét és a megcélzott pozíciót.
Annál is inkább, mert nem tudhatja, telefonon vagy asztalon kerül elő a levele. Ha az előbbin, csak 25 vagy 30 karakter látszik a subject boxból. Ugyanezért érdemes minél tömörebb tárgyat írni.
Ha egy találkozóra utal az e-mailben,
ne dolgoztassa a cég munkatársát,
ne kelljen lázasan kapargatnia az agyát, milyen kávéról van szó, milyen találkozóról. „Köszönöm a beszélgetést” mellé írja meg azt is, hol és mikor beszélgettek, melyik pozícióról.
Ha van kapcsolata a cégvezetéshez, ha ajánlásra került a pozíció közelébe, érdemes megemlíteni a levél tárgyában. Így félig-meddig (na jó, negyedig) már ismerős lesz az interjú előtt.
Aki nem kockáztat, nem is nyer. Semmi nem garantálja, hogy ha bedob valami igazán váratlant – „Mutatom 7 ötletemet arra, mivel pezsdítem majd fel a marketingosztályukat” – az jól sül el, de akinek ez bejön, annál nyert ügye van. És akinél nem, annál sem kizáró ok – csak akkor vissza kell ugrania az egyik oldschool kockára a táblán.
Rettentően idegesítő, ha a levél tárgya elkezd egy gondolatot, de meg kell nyitni a befejezéshez. A motivációs levél nem szombat délutáni vetélkedő, ideális esetben még csak nem is krimi. Komolyan az a célja, hogy a címzett a legszívesebben két lábbal akarjon ugrálni az ön mesterien összeállított emailjén? Ne ingereljen feleslegesen.
Mindenki felkapja a fejét a csupa nagybetűvel írt sorra, csak éppen a hatás lesz az ellenkezője a kívánatosnak.
A verzál az üvöltözés írott változata, és akire rákiabálnak, az okkal lesz a plafonon.
Nem valószínű, hogy hálából majd épp egy motivációs levélben mélyül el. Ha fogalmakat akar elkülöníteni a szövegben, arra éppen elég a gondolatjel vagy a pontosvessző.
Végül a banánhéj, amelyen olyan könnyű elcsúszni: ha több helyre jelentkezik, és az egyik levélből a másikba másolja a szövegtestet, inkább kétszer ellenőrizze a neveket, mint egyszer is Gipsz Jakab úrnak szólítsa Klepetics Aranka asszonyt. Amilyen súlytalan, olyan kínos hiba. Nehogy ezzel bukja azt a remek álláslehetőséget.