Gőzbe ment befektetés

My Little Melbourne, Balázsi Péter
My Little Melbourne kávézó
Vágólapra másolva!
Egy londoni startup beleállt a kis, független kávázók háborújába a globális franchise-láncok ellen, és nem az utóbbiak oldalán. Aki a DripApp-pal keres és választ kávéházat a Starbucksszal vagy a Neróval szemben, olcsóbban is kapja. Óriási befektető, az EasyJet vetett szemet rájuk, de a küszöbön bedobta a törölközőt.
Vágólapra másolva!

Közel 20 százalékot spórol, emellett a kisvállalkozásokat támogatja, aki letölti a DripApp alkalamazást. Ha igaz, amit az alapítók, Jeremy Cortial és Ruben Grigri erről mondanak, hetente 25 százalékkal nő a felhasználóik száma. Leleményes is, mély is, mi kell még egy jó induláshoz. Saját elnevezése szerint az applikáció a kávézás Oyster kártyája (a londoni kreditfeltöltős közlekedési bérlet).

Aki naponta él vele, megéri spórolnia rajta Fotó: Marton Szilvia - Origo

Pillanatnyilag 2 millió fontra értékelik a céget. Ebbe szállt volna be 500 ezerrel az EasyJet mogulja, Stellios Haji-Ioannou. Aki azonban a brexitet követő 4 hétben 40 milliót bukott, amikor beszakadt a font. Az ajánlat egészen pontosan úgy szólt, ha a startup újrabrandel és belép a légitársaság nagy családjába – lásd szálláshelyek és autóbérlés – például EasyCoffee néven, akkor 500 ezer, enélkül 250 ezer az invesztíció.

Mivel az EasyJet értéke kereken 42 százalékot zuhant már a népszavazás napján, az alapítók két hétig nem keresték Haji-Ioannut. Ám akkor sem volt tárgyalókedvében, amikor rászánták magukat arra a hívásra. Addigra a rugalmas ajánlat ultimátummá változott: vagy rebranding, vagy nincs pénz. Cortial és Grigri erre nemet mondott, és megpróbált közösségi finanszírozással összeszedni 200 ezer fontot, ám három nap után visszavonták a kampányt a Seedersen, annyira nem volt érdeklődés.

A kisvállalkozás részvényesei a vásárlók - a kézről-kézre járó manifesztóba könnyű belebotlani Angliában, ez egy hitchini névtelen kis kávézó falán olvasható Forrás: Origo

Az alapítók elmondták a Business Insidernek, eddig 120 ezer font tőke fekszik a cégben, ebből 10-10-et ők maguk invesztáltak. Nem ég tehát a ház, de vannak gyenge pontok, például hogy a felhasználók egy része csak GPS-nek használja az appot, keres egy kávézót, ahol aztán nem az alkalmazással vesz kávét, bár hogy miért ragaszkodnak a lattéhoz 2,60-ért, amikor a DripApp-pel 2,10-ért is megkapnák, nem egészen világos.

Fejleszteniük kell, foglalják össze a startupperek, és nem is adják fel. Létrehoztak egy B2B weboldalt Driphub néven azoknak a kávézóknak, amelyek potenciális partnerek.

A kis kávéházak harca a világszerte terjeszkedő márkák ellen így ment át észrevétlen a startup vs multi csatába. Az ötlet szerethető, a gyenge pontja, hogy a platformja applikáció, nem pedig mondjuk hűségkártya lévén teljes egészében a telefonhasználatra van utalva. És aki alig várja, hogy kávézhasson, érthető, ha nincs türelme a feltöltött kredittel piszmogni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!