Jessica Alba 2011-ben alapított céget The Honest Company néven, biovegyszereket, organikus kozmetikumot és bébiételt forgalmaz Amerikában, becsült cégértéke 1,7 milliárd dollár. Sarah Michelle Gellar vállalata, a Foodstirs alig egyéves, a honlap szerint a sütéshez használt természetes, egyszerű és finom alapanyagokkal valósítja meg a modern konyhát.
Martha Stewart éves vállalkozói kongresszusán az exszínésznők elmondták, a hiányállapotból támadt ötletük és kerekedett kedvük céget alapítani. Mindketten a gyermekeiknek kerestek egészségesebb, természetesebb termékeket, de nem találtak, hát úgy döntöttek, hogy akkor majd piacra vezetik ők ezeket. Sarah Michelle Gellar azt is hozzátette, tudta, hogy ezzel az életformával a gyerekeire is több ideje jut.
A két tanulság tulajdonképpen üzleti kézikönyvekben is megállná a helyét: aki vállalkozna, olyasmibe vágjon bele, ami szívügye, és amiről némi kutatással kiderül hiánycikk. Természetesen, ahogy ezt sem titkolták,
jelentős lépéselőnyhöz jutottak azzal, hogy már híresen kezdték el.
De a celebstátusz hátrányaival is találkoztak – illetve ott volt az örök szűk keresztmetszet, hogy a férfidominált szektorban akartak érvényesülni. Gellarnak néhányszor végig kellett hallgatnia, amint a befektetőjelöltjei elsütötték, legyen a márkája neve “Buffy bakes” – azaz leghíresebb szerepe sütödéje.
Talán azért is vágott hozzá jó képet mindahányszor, mert Amerikában 5 milliárd dolláros, egyelőre alig kihasznált piacon indult el. “Elég kemény. De mekkora érzés!” – mondta.
(Innen)