Új ügyfelek akvirálása a legtöbb vállalkozó célkitűzései között kiemelt helyen szerepel, nincsenek ezzel másképpen a pénzintézetek sem. Az újonnan létrejött vállalkozások pedig ennek az üzletszerzési versenynek fontos célpontjai.
„Ez a verseny ugyanakkor nem homogén, az új cégek bankszámlanyitási szokásai komoly regionális eltéréseket mutatnak, míg
a fővárosban tarolnak a nagy bankok, vidéken a takarékszövetkezetek is megkerülhetetlen szereplők"
– mondja Pertics Richárd, az Opten céginformációs igazgatója.
Mivel a nagyobb bankok országos lefedettségűek, továbbá Budapest adja a cégalapítások közel 50 százalékát, így az országos számlanyitási statisztikákban 1-1 helyi szövetkezet önállóan alig látható szerepet tölt be. Ugyanakkor
a takarékszövetkezetek országos (új cégek számlanyitási körében elért) piaci részesedése – a már szinte látható – 6 százalék körül van,
ennél már látványosabb a Budapesten kívül elért 12 százalékos érték, de egyes megyékben a 20 százalékot is meghaladja a szövetkezetek részesedése.
Baranya, Győr-Moson-Sopron és Békés megyében egyaránt nagyon jól állnak a takarékszövetkezetek, míg Budapest és a Budapest környéki megyék általánosságban a nagy bankok területei.
A takarékszövetkezetek első számú előnye a helyi jelenlét és az ebből következő helyismeret. Működési modelljük lehetővé teszi a kisebb településeken is a fiókok üzemeltetését, és árazásukban is inkább tudnak a helyiek pénztárcájára szabott termékkonstrukciókat kínálni.
„Azt sem szabad ugyanakkor elfeledni, hogy az új cégek közel 80 százaléka korábbi cégekhez köthető, így van egyfajta üzleti tapasztalat a vállalkozó és korábbi bankja, illetve bankjai között, így az új alapítású cégekért zajló verseny már az aktuális partnerek minőségi kiszolgálásán is eldőlhet" – mondja az Opten szakértője.