Szerdán indult útjára az idei, de ezúttal meglehetősen rendhagyó kötelezőkampány – közölte a Biztositas.hu. Meglepő módon több biztosító is kihagyta az ilyenkor szokásos díjhirdetést (vagyis nem emelte árait), miközben több társaság is új, magasabb díjakat tett közzé. Ezeken felül újabb társaság vonult ki a kötelező biztosítási piacról.
20-25 százalékkal kevesebb gépjármű érintett az idei kötelezőkampányban, mint egy évvel korábban – áll a Netrisk.hu közleményében. Az érdeklődés nagyjából ennek megfelelően esett vissza.
Az autósok négyötöde továbbra is az éves díjfizetést választja, díjemelések ide vagy oda.
55 százalékos az átutalással fizetők aránya, ami jelentősen meghaladja a tavalyi 45 százalékos mértéket. Csekkel ugyanakkor már csak a szerződők 35 százaléka kíván fizetni, a fennmaradó 10 százalék pedig az inkasszós megoldást választja.
A biztosítók eltérő díjpolitikájának hatására újra jelentősen megnőtt a díjkülönbség,
a biztosítóváltással megtakarítható átlagos összeg is tízezer forint fölé emelkedett.
Ez a díjkülönbség már jóval meghaladja a piac szereplői által korábban mért 3-5 ezer forintos – az autósokat biztosítóváltásra ösztönző – lélektani határértéket.
A kampány első napjaiban a biztosítót váltók öt társaság (a K&H, a Signal, a Wáberer, a Genertel és az Union biztosítók) ajánlatait részesítették előnyben új biztosítójuk kiválasztásakor. A váltók 22 ezer forintos átlagos éves kötelező biztosítási díjjal találkozhattak, ami a tavaly novemberben tapasztalt 18,5 ezer forintos díjaknál mintegy 20 százalékkal magasabb.
Az alkuszok szerint ilyen díjak és megtakarítási lehetőségek mellett az autósok, akik az elmúlt évek díjemelkedéseit kedvező, alternatív ajánlatok hiányában jórészt elfogadták,
most újra a biztosítóváltás mellett dönthetnek.
A Biztosítás.hu szerint mindez a váltók számának akár 30 százalékos növekedését is okozhatja a tavalyi adatokhoz képest, és megállíthatja a váltók számának évek óta tartó csökkenését.
A mintegy 1,2 millió, még év végi évfordulós autósnak idén is november 30-ig van lehetősége a díjai ellenőrzésére, régi biztosítása felmondására és új biztosítás megkötésének a kezdeményezésére.
Az MKB minden kgfb-szerződését fel fogja mondani. Ez 25 ezer autóst érint. A januári évfordulós ügyfelek a felmondást várhatóan a jövő héten fogják megkapni.
„Azt javasoljuk az érintett autósoknak, hogy előzzék meg az MKB-t, és ők maguk intézkedjenek az eddigi szerződésük akár közvetlen, akár alkuszon keresztüli felmondásáról – javasolja Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Néhány biztosító tarifájában ugyanis pótdíjat jelent, ha az előző szerződést nem az ügyfél, hanem a biztosító mondja fel,
függetlenül attól, hogy ez az ügyfél hibájából történt-e .”
A Netrisk.hu oldalán eddig váltóknak a 7 százaléka volt az MKB ügyfele.
Az év végi évfordulós szerződőkön kívül immár azoknak az autósoknak is fokozatosan esedékessé válik a díjkalkuláció, akiknek a szerződése január első heteiben fordul. Erre azért szükséges külön is felhívni a figyelmet, mert a Netrisk.hu tapasztalatai szerint az évközi szerződők közül feleakkora arányban szoktak élni a biztosításváltás lehetőségével, mint a kötelezőkampányban érintett társaik.