A nem túl hízelgő elnevezést még a hatvanas években, a philadelphiai rendőrségtől kapta. Ugyanis ezen a napon mindenki megbolondult, amikor sorbanállt, majd ha már vásárolt, rohant a következő leárazás helyszínére. Drámaian megugrott a balesetek száma és ezért voltak ezek a péntekek feketék.
Más megközelítés szerint a kereskedők azért szeretik ezt a kifejezést használni, mert a könyvelésben a piros ekkor kezd feketére váltani. Ez azt jelenti, hogy míg veszteséges egy vállalkozás, akkor azt piros színnel viszik a könyvelésbe. Ám amikor nyereségbe fordul az üzlet, azt már feketével írják a könyvelők.
Magyarországon tavaly volt először Black Friday, az angoloknál két éve indult. De valami nagyon elromlott a szigetországban.
Egy most megjelent és kétezer ember megkérdezésén alapuló felmérés szerint a britek 21 százaléka tervezi, hogy költ az idei Black Friday-n, szemben a tavalyi 25 százalékkal. Azok közül, akik mégis vásárolnak, 74 százalék kevesebbet költene idén a leárazott TV-kre, vagy gyerekjátékokra.
"A britek egyszerűen ráuntak a leárazási vásárlási őrületre" - mondta a Bloombergnek a kutatás vezetője. Ugynakkor nagyon eltér a vásárlók és a kereskedők elvárása a Fekete Péntekkel szemben - tette hozzá.
A brit kereskedők 40 százaléka bízik abban, hogy jelentősen megugrik a bűvös napon a kereslet, miközben a vásárlók mindössze 14 százaléka tervezi, hogy többet költ idén, mint tavaly. A vásárlókra pénztárcájára rosszul hat, hogy a brexitről tartott népszavazás óta az angol font 25 százalékkal gyengült, a kereskedők pedig emelkedő költségekkel szembesülnek.
Nem segíti a brit vásárlókedvet az sem, hogy tavaly a hajnali sorbanállás közben több üzletnél tört ki verekedés, hogy ki jusson be először a leárazott termékekért. Sokakat frusztrált az is, hogy a kereskedők nem voltak felkészülve az online rohamra.
A legjobb árakat kínáló weblapok percek alatt összeomlottak a hihetetlen terhelés alatt
és elérhetetlenek maradtak egész nap. Na, az volt akkor az igazi Black Friday.