A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg az M4-es gyorsforgalmi út Üllő–Cegléd közötti szakaszának építése, közölte a NIF. A 44 kilométer hosszú szakasz fejlesztése két ütemben valósul meg:
A NIF közleményéből az is kiderül, hogy a szükséges forrást a költségvetés biztosítja.
A nyílt közbeszerzési eljáráson, legalacsonyabb ajánlatot tevő nyertes vállalkozásokkal a szerződéskötés december elején várható,
a kivitelezési munkálatok az időjárás függvényében 2017. elején kezdődhetnek,
míg a teljes szakasz kivitelezése 2019. harmadik negyedévére fejeződik be, közölte a NIF.
A cég közleményéből az is kiderül, hogy
az új nyomvonalon vezetett Üllő–Albertirsa szakasz kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi út lesz,
míg a meglévő Albertirsa–Cegléd közötti kétszer egy sávos szakaszokat kétszer két sávra bővítik, a kétszer két sávos forgalmi szakaszokat pedig felújítják. A fejlesztéstől azt várják, hogy a szakasz megépítésével tehermentesül az átmenő forgalom alól Monor, Monorierdő, Pilis, Albertirsa, Ceglédbercel és Cegléd is. (A fejlesztésről részletesebben a NIF honlapján található térképről tájékozódhat.)
Jövő tavasszal az M44 gyorsforgalmi út 62 kilométeres, Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának építése is megkezdődhet, közölte szerdán a NIF. A munkálatok itt is 2017 elején kezdődnek, míg a kivitelezés szintén 2019. harmadik negyedévére fejeződik be.
Az új nyomvonal itt is kétszer két sávos lesz.
A Kőrös felett 450 méteres acél ívhíd épül, díszvilágítással. Két kisebb híd is épül, a Dögös-Kákafoki csatorna és a Mezőtúr–Orosháza vasútvonal felett. A tájékoztatás szerint Kardosnál üzemmérnökségi telepet hoznak létre. (A fejlesztésről részletesebben a NIF honlapján található térképről tájékozódhat.)
A 62 kilométeres szakasz három ütemben valósul meg, a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legalacsonyabb ajánlatot tevő kivitelezők:
Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrás a hazai költségvetés terhére biztosított.