Az új járműveket egyebek között a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér utasai használhatják majd – írja a Magyar Idők. A MÁV-Start kiírása nem tér ki arra, hogy a gyártók egyszintes vagy emeletes járművekkel pályázzanak. Elméletileg mindkét megoldás megvalósítható, hiszen ha a jelenleg használt FLIRT motorvonatokból hármat egymás után kapcsolnak, akkor az ülőhelyek száma meghaladja a 600-at. Emeletes járművekkel fele olyan hosszú szerelvény elvisz ennyi embert.
Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója a lapnak elmondta,
megéri emeletes járműveket beszerezni,
mert azoknak az egy ülőhelyre jutó tömege húsz százalékkal, az élettartamköltsége pedig csaknem ötven százalékkal alacsonyabb a hagyományos szerelvényekénél, így olcsóbb a fenntartásuk. A MÁV-Startnak
az elővárosi forgalomban csúcsidőben 380-460 ülőhelyet kell biztosítania egy-egy szerelvényen.
A cikk szerint a piaci várakozásokhoz képest hónapokkal később, december 5-én született meg a pályázati felhívás az elővárosi motorvonatokra, míg az ajánlatok benyújtására alig több mint egy hónap jut, a határidő 2017. január 13. Az Alstomtól a Bombardier-n és a Stadleren át a Siemensig várhatóan minden fontos iparági szereplő érdeklődik majd, így élénk versenyre számítanak.