Egy kutatás szerint 2020-ra az organikus és biotermékek piaca eléri a 211 milliárd dollárt, ezen belül csak a gluténmentes szegmens 7,59 milliárd dollárt tesz ki. Pedig nem egészen betonszilárd határokról van szó, ha a termék nem az élelmiszeriparhoz tartozik, egyáltalán nem egyértelműek a címkék, írja az Entrepreneur. Egyes márkák azonban meghökkentő kreativitással ugranak rá a kínálkozó réspiacokra.
Friss újítás az organikus Gatorade. Ez már csak azért is jó hír, mert az alaptermék színe a legtöbbünket a fagyálló szélvédőmosó-folyadékra emlékeztet. Bogyósgyümölcs, citrom és eper az új kiadás, 7 összetevőből áll és 120 kalóriát tartalmaz, bár a cukortartalma majdnem megegyezik a hagyományoséval.
A német Sigikid hasznosította újra azt a közhelyet, hogy nem lehet elég korán kezdeni. Maguk a márka játékai hagyományosak, az összetevőik azonban organikusak. Például a pamutból készült játékokban a szövet sosem látott vegyszert. Ezen a linken csupa biojátékot talál.
Míg Magyarországon a talán legismertebb fitneszguru több mint 10 évvel ezelőtt megnyitotta, majd érdeklődés hiányában elég gyorsan be is zárta egészségtudatos, sőt fogyasztásra alkalmas gyorséttermét, Amerikában 2015-ben nyílt meg az első, minden kritériumnak eleget tevő ilyen egység, az Organic Coup (Biopuccs). Szimpatikussá éppen az teszi őket, hogy nem spilázzák túl. Csak csirkés szendvicset, salátát és pattogatott kukoricát kínálnak. Mégis remek kritikákat kapnak.
Van valami különös a biofodrászat kifejezésben, második hallásra azonban logikus, hogy sokan keresik az egészséges kozmetikumokat. De a Philisophi Salon nevű fodrászat Ohióban, Columbusban egyenesen gluténtudatosnak mondja magát, ami több a mentesnél: nemcsak a temékek nem jártak gabonaszármazékok közelében soha, de a munkavállalók sem visznek be semmit a szalonba, ami glutént tartalmaz.
A hagyományos körömlakkban három összetevőtől is óva inti a fogyasztót az egészségtudatos szemlélet: a dibutil-ftalát, a toluol vegyületek és a formaldehid kifejezetten veszélyes, utóbbit be is tiltották az Európai Unióban. A hagyományos lakk ugyanazokat az oldószereket tartalmazza, amelyeket a háztartási tisztítószerek és a fénymázak. A Karma Organic New Jerseyben száműzte ezeket a lakkjaiból, sőt a lakklemosóiból is.
A Capsula Mundi szolgáltatása vagy szélsőségesen morbid, vagy a lehető legtermészetesebb megoldás a temetkezésre. Óriási. lebomló biokapszulában helyezik a földbe az elhunytat, minden mesterséges anyag újrafelhasznált, és a bomlásból még fa is nő. Az ellentmondásos, még nem is teljesen és mindenhol legális projekt szemléletformáló is akar lenni: szakadjunk el a sémáktól, gondoljunk újszerűen a halálra.
Kansas Cityben jutott vállalkozók eszébe, hogy a kényes tisztítást igénylő ruhadaraboknak sem kell feltétlenül veszélyt jelenteniük a környezetre. Érdekes módon ez az az iparág, ahol szinte büntetlenül félre lehetne vezetni a fogyasztót, hiszen a kémiában az organikus, azaz szerves azt jelenti, minden, ami szenet tartalmaz, érvel a Green Earth Cleaning a webszájtján, így tulajdonképpen az aszfalt is organikus. Ezzel szemben ha a vegytisztító biomunkát akar kínálni, egyszerűen ne dolgozzon tetrakloroetilénnel.
Annak, aki mentesen él, mondjuk vegán vagy gluténérzékeny, nem csak a maga háztartását kell átalakítania, az étkezési sajátosságai azt is meghatározzák, ahogy a környezetéhez kapcsolódik: mit enged be a lakásába, hol vásárol, hogyan étkezik a munkahelyén, és természetesen a társas kapcsolatait is. Azok, akik a gluténmentes szinglik oldalán ismerkednek meg, valószínűleg rengeteg rejtett közös pontot találnak, emellett sok-sok óra magyarázkodást spórolnak meg.
A LED továbbfejlesztése az OLED, ugyanaz organikusban. A fénykibocsátásért felelős elektrolumineszcens réteg szerves félvezető anyagból készül, és még mindig nagyon drága. Ennek ellenére már több óriásvállalat beleállt a gyártásba, LG-től Philipsig.