A sör az új aranylemez

Concert of Iron Maiden band singer concert band HORIZONTAL
Iron Maiden lead singer Bruce Dickinson performing in Olympiysky Sports Complex.
Vágólapra másolva!
Egyre több rocksztár indít sört a saját márkaneve alatt, sőt olyan is van, aki sörösdobozon adott ki lemezt. Így próbálnak több pénzt keresni.
Vágólapra másolva!

A zenekarok nagy részét B tervek keresésére késztette a tény, hogy a lemezipar halott, a streamelés pedig közel sem olyan jövedelmező. B tervből van mindenféle, de a rocksztárok körében a legnépszerűbb a folyékony kenyér – olvasható a Marketwatchon.

A váltás indokoltnak tűnik. A Nielsen Soundscan adatai szerint a zeneeladásból befolyó bevételek 3 százalékkal nőttek, ezen belül viszont a streamingszolgáltatások forgalma 75 százalékkal emelkedett éves viszonylatban. Ez jó hír a Spotify-nak, a Google-nek, a Youtube-nak, az Apple-nek, az Amazonnak és a Microsoftnak,

de ezeken a felületeken egy zenekar arányosan sokkal kevesebbet keres, mint a klasszikus modellekkel.

Az Iron Maiden Trooper nevű söre Forrás: 123rf.com

A CD-k forgalma 16 százalékkal zsugorodott tavaly, a digitális albumoké pedig 20 százalékkal. Virágzik ugyan a bakelitpiac, ezekből 10 százalékkal több fogyott, de a vinil csak a piac 6,5 százalékát teszi ki. Így jött a képbe a sör, amihez főleg a nagy öregek nyúlnak előszeretettel (mármint üzletileg).

Az AC/DC-nek, a Kissnek, az Iron Maidennek, a Queennek és a Megadethnek is van már saját söre, és hamarosan Rick Astley-nek is lesz.

De a folyékony kenyér nem csak az öreg pop- és rocksztárok fantáziáját mozgatta meg. A rapper Chance az Anheuser-Busch-Inbev sörgyártó vállalattal közösen szállt be a sörbizniszbe, és hasonló tervei vannak a Goose Islandnek, a Slim Thugnak, meg az olyan modernebb metálbandáknak, mint a Deaftones vagy a Killswitch Engage.

Egy zenekar pedig odáig ment, hogy sörösdobozon adta ki a lemezét.

Ezt persze, nem szó szerint kell érteni. A bostoni Lights Out lemezének egy jó darabig az volt az egyetlen beszerzési módja, hogy az ember megvette az albumsört, amelynek a dobozán elolvashatta, hogyan juthat hozzá a lemezhez az interneten.

A Lights Out korábban már három lemezt is kiadott, és azért kezdtek el egy kreatív megoldáson töprengeni, mert látták, mekkora bajban van a zeneipar. Boston-szerte, és persze mindenhol máshol sorra zárnak be a helyek, ahol zenét lehetett játszani, az élőzenét játszó zenekaroknak pedig a digitális közeggel kell versenyezniük a közönség figyelméért.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!