A Prince-dalok örökösei ezen a hétvégén visszaengedik a tavaly meghalt énekes számait a Spotifyra és a többi digitális felületre. Ezzel gyakorlatilag betömik a legnagyobb lyukat, ami a streamszolgáltatások palettáján tátongott, Prince számít ugyanis a legnagyobb kaliberű hiányzónak.
A Spotify komoly marketingkampányt épít a visszatérés köré – közölte a Financial Times. A reklámhadjáratot az olyan klasszikus albumokra hegyezik majd ki, mint pl. a Purple Rain. Prince 2 éve szedette le a dalait a streamoldalakról, azaz a Spotifyról, az Apple Musicról, az Amazonról, a Deezerről és más site-okról. A visszatérés dátumának azért a Grammy-díj-átadó napját jelölték ki, mert az eseményen külön meg fognak emlékezni az énekesről.
A zenész 1996 előtti dalai a Warner Music tulajdonában voltak. Abban az évben azonban Prince megvette a kiadótól az egész pakkot, amit a WB 2014-ben visszavásárolt. Az életmű későbbi darabjai viszont a Prince-vagyon örököseinek kezében maradtak.
Ők pedig el akarják árverezni a katalógust,
a portál szerint 40-50 millió dollárt kereshetnek velük. A 3 legnagyobb kiadó, a Vivendi-leány Universal Music, a Sony Music és a Warner is licitálni fog.
A fenti híreket Charles Koppelman zeneipari szakember, a Prince-örökség kezelője nem erősítette meg, ahogy a Spotify sem, de a streamszolgáltató lila plakátokkal reklámozza magát a New York-i metrón, amit sokan a Purple Rainre való utalásnak tartanak.
Prince minden idők egyik legsikeresebb popsztárja volt. Számos alkalommal ütközött meg a lemezkiadókkal és a digitális zenei szolgáltatókkal.
2015-ben minden streamoldalról visszavonta a dalait, kivéve a Jay Z. által alapított Tidalt.
„A Spotify nem fizetett, úgyhogy le lehet kapcsolódni" – mondta Prince.
Nem Prince volt az első, aki dacosan hátat fordított a zenemegosztóknak. Taylor Swift 2014-ben hasonlóan járt el, és azóta sem gondolta meg magát.
A streamoldalak népszerűsége viszont évről évre növekszik. A Spotifyon és az Apple Musicon már 30 millió dal körül van repertoár. A zenemegosztásból származó bevételek 50 százalékkal nőttek tavaly, és nem jártak rosszul a kiadók sem, akik jogdíjat kapnak, valahányszor streamelik a dalukat. Egyes vélemények szerint a streamoldalak megállíthatják a szektor zuhanórepülését, amit a CD-eladások drámai csökkentése okozott.