A személyes márkaélményre épített 2017-es marketingstratégiáknak már jól látható jelei vannak a hazai piacon. A kedvező piaci trend oka a megváltozott fogyasztói attitűdben keresendő, amely
a márkával kialakított érzelmi kapcsolatra építi a vásárlást, a lojalitást, az ajánlást.
Egy különleges élmény – az érezni, kipróbálni, élvezni hármasa – amellett, hogy támogatja a márkával történő azonosulást, forrást jelent a résztvevők számára saját fotó, vagy videó tartalom létrehozásához és megosztásához, így multiplikálódik kedvező hatása a fogyasztói social média felületeken.
A célcsoport specifikus, minőségi tartalom továbbra is kulcsfontosságú marad a fogyasztói elköteleződés kialakulásában. Az Adweek felmérése szerint a megkérdezettek 85 százaléka
a vizuális, a fogyasztók által készített tartalmat jóval hatásosabbnak tartja, mint a márka fotót, vagy videót.
Ez az oka annak, hogy a márkák egyre nagyobb arányban integrálják a résztvevők által készített tartalmakat az event marketing stratégiájukba.
„Az Event Track felméréséből már 2016-ban világossá vált, hogy a vásárlók 72 százaléka pozitívan látja azt a márkát, amely élmény alapú eventeken keresztül kommunikál, és 98 százalék készít az eseményeken digitális, vagy social tartalmat, amit 100 százalékban meg is oszt a felületein." – hangsúlyozta Duca Andrea.
A digitális tartalmak közül 2017-ben a videók fogják uralni a terepet, mivel rövid, könnyen emészthető, informális tartalmat jelentenek, amelynek előállítása széles tömegek számára vált technológiailag egyszerűvé. Egy a Cisco által publikált tanulmány szerint a video tartalom a teljes mobil adatforgalom kétharmadát fogja kitenni 2020-ra.
„Az alkalmazott digitális technológiai megoldások lényege, hogy fokozzák – hatásában, maradandóságában -
a személyes élményeket, és ezen keresztül növelik a kommunikáció hatékonyágát.
Ez különösen azon célcsoportok elérésekor kap hangsúlyt, akik már a digitális világba születtek, vagyis őket nehezebb lesz „elkápráztatni". Tudunk-e ennek a generációnak is 'wow" élményt létrehozni? Számos márka számára lesz kulcskérdés 2017-ben." – emelte ki a HD Group ügyvezető partnere.
A megfelelő digitális tartalom kialakításánál arra is érdemes odafigyelni, hogy az event a különböző vállalatméreteknél milyen üzleti célokat szolgál. Egy az Eventbrite által végzett kutatás szerint a nagyvállalati kommunikációban az event a legnagyobb szerepet a networkingben, a kapcsolatépítésben tölti be a válaszadók 45 százaléka szerint, általános márkaismertség növelésére a válaszadók 40 százaléka használja, a kis- és középvállalatok viszont még mindig elsősorban lead generálásban látják az eseménymarketing szerepét.
A felmérés arra is kiterjed, hogy mi alakítja 2017-ben a rendezvények tartalmát: a válaszadók 48 százaléka szerint az új technológiák, 46 százalékuk szerint pedig az ügyfélközpontúság lesz a fókuszban. Az eventeken használt digitális technológiák közül a social média vezeti a listát 98 százalékos jelenléttel, emellett a mobilra letölthető event applikációk (78%) további térnyerésére lehet számítani, miközben alacsony bázisról meglepő növekedést prognosztizálnak a drónok (30%) elterjedésének is.