Az Allas.hu az elérhető álláskeresési portálokkal szemben nem pozíciók szerint lajstromozza az állásokat, hanem kompetencia, érdeklődés és egyéb releváns információk szerint. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy randiportált, ahol
meg kell adni az érdeklődési kört, amiben jók vagyunk, amihez értünk, és nagyjából, amit csinálni szeretnénk – és hogy ehhez milyen végzettség, speciális szaktudás kapcsolódik.
Nem kell külön önéletrajzot feltölteni, a felhasználók által összeállított profil elegendő az állásra jelentkezéshez. A profil alapján élőben láthatja az álláskereső, mennyire releváns a tudása, képessége a meghirdetett állásokra, és egyből jelentkezni is tud a megfelelőekre.
Az alkalmazottakat kereső cégek hasonló listát töltenek ki a potenciális munkavállalókról, és a releváns találatokból tudnak szűrni. Ez azt jelenti, hogy nem junior sales managert keresnek, hanem valakit, aki el tud adni bármilyen terméket, és nem project managert, hanem valakit, aki önállóan el tud vezetni egy csapatot.
A munkáltatóknak
nem tell több száz önéletrajzot átnyálazni,
hanem a rendszer az algoritmus által kiszámolt relevancia alapján rendezi a jelentkezőket. Így felgyorsul a kiválasztási folyamat, hiszen automatikus előszűrés megy végbe a jelentkezők között. Így a munkáltatónak a számára releváns jelöltek profilját kell megnéznie, letöltenie.
Jelenleg 1600 hirdető cég van a rendszerben négyezer hirdetéssel, ami nem túl sok, ám ha hozzátesszük, hogy a béta-verzió két hete indult, nem annyira rossz.
A tervek szerint az év végéig tízezernél több meghirdetett pozíciót tudnak elérni.
Ami a másik oldalt illeti, nagyjából azzal számolnak, hogy őszre, csúcsidőben százezer felhasználója lesz naponta az oldalnak – mondta az Origo.hu-nak Rácz István, az oldalt üzemeltető Net Performance Zrt. vezérigazgatója.
A portált az álláskeresők mindenképpen ingyenesen fogják használni, a bevételt a munkaadóktól várják.
A hirdetések feladása ingyenes lesz, fizetni csak azért kell majd, ha a munkaadó le akar tölteni egy-egy releváns profilt, vagyis ha egy-egy munkakeresővel kapcsolatba szeretne lépni.
Arról nem mondtak el részleteket, hogy mennyibe került a fejlesztés, de sokat elmond, hogy húsz fő dolgozott a béta-verzión – hasonló projektekről elmondható, hogy milliós nagyságrendű költséget kell befektetni, mire látható eredmény lesz, ennek java része élőmunka, akár ki nem fizetett munkadíj formájában.
Az oldal lelke a titkos relevanciaalgoritmus, amelynek finomítása sok erőforrást vitt el. Hasonlóan a Google algoritmusához, itt is kulcsfontosságú a relevancia. Összességében nyolc hónap után került ki a béta-verzió, de a fejlesztés nem állt le. Vagyis végeredményben a felhasználók igényei fogják eldönteni, hol kell változtatni a rendszeren, hol kell további finomítás.