Már több mint havi egymillió hirdetővel büszkélkedhet az Instagram. Ez ötszörös növekedés a tavalyi évhez képest, amelyet az alkalmazás a funkciók bővülésének, és a Facebookkal való együttműködésnek köszönhet.
Az Instagram nem rég még csak egy jópofa fotóalkalmazás volt, amelyben különböző filterek segítségével látványosabbá lehetett tenni a képeket. Mára ez már a múlt,
több mint 8 millió vállalkozásnak van profilja az oldalon,
így a felhasználók közvetlenül kapcsolatba tudnak lépni egy adott céggel.
James Quarles, az Instagram üzletágának vezetője elmondta, hogy próbálnak a kisebb cégeknek segíteni az olyan bővítményekkel, mint a Boomerang vagy a Hyperlapse. Előbbivel ismétlődő videókat lehet készíteni, utóbbi gyorsított felvételek készítésére jó.
A cég közlése szerint a havi 600 millió aktív felhasználó 80 százaléka követi valamelyik céget,
és 120 millióan interakcióba is kerülnek velük.
Hasonló utat jár be a Snapchat is, ők a fiatalabb réteget célozták meg különböző kreatív filterek segítségével. Ezek ellenére az Instagram fölénye nagy, míg
az Instagram 400 milliós napi felhasználótáborral rendelkezik, ugyanez a mutató 150 millió a Snapchatnél.
Ugyan a Snapchat idei bevételét 770 millió dollárra várják, az messze elmarad az Instagram 3,2 milliárd dolláros bevételétől.
Az Instagram (ahogy a többi népszerű alkalmazás) nem elégszik meg ennyivel. Szeretnének további támogatást nyújtani a vállalatoknak.
Segítenék őket abban, hogy melyik bejegyzésre érdemes hirdetést rakni, de akár az is elképzelhető, hogy
bizonyos szolgáltatásokra (például egy fodrászhoz) időpontot is lehet majd foglalni.
Mivel az Insta-felhasználok nagy része az alkalmazáson keresztül fedez fel termékeket, ezért a jövőben lehetőség lesz arra is, hogy az applikáción belül lehessen vásárolni.