A magyar lakosságot növekvő megtakarítási hajlandóság jellemezte a válság utáni években. 2016 fordulópont volt, mert a válság óta először újra élénkülni kezdett a hitelezés. A K&H 2017-ben
a jelzáloghitelezésnék 14 százalékos, míg a fogyasztási hiteleknél 15 százalékos növekedéssel számol.
A hitelezés fellendülése és az online eszközök terjedése miatt egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a megfelelő minőségű szolgáltatások és kényelmi funkciók. Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezetője szerint mára a hangsúly az okostelefonok felé terelődik.
Az új innovációs és digitalizációs ciklus keretében egyre inkább a technológia alkalmazkodik majd hozzánk
– mondta a szakember.
2030-ra akár már a mesterséges intelligencia is bekapcsolódhat a bankolásba.
Az ügyfelek egy virtuális asszisztenst kérdezhetnek számlájukról vagy a bank szolgáltatásairól, termékeiről.
A magyar okostelefon-használók aránya tavaly elérte a lengyel szintet, és 60 százalék körül van.
Ennek köszönhetően egyre többen szeretnék majd a pénzügyeiket mobilon intézni. A magyar piacon még van tér a digitális megoldások esetében a bővülésre. A Deloitte felmérése 8 régiós országot vizsgált a digitalizációs érettség szerint,
Magyarország a 7. helyet érte el, csak Szlovéniát előzte meg.
Ez azt jelenti, hogy a digitális innovációknak fel kell gyorsulniuk, ha a régió országait utol szeretnénk érni.