Kína csökkenteni akarja az elektromos autógyártás támogatását. Ezzel az a célja, hogy lassan önfenntartóvá váljanak az autócégek.
A támogatásoknak köszönhetően az elmúlt években jelentősen emelkedett az elektromos autók iránti kereslet. De még így is nagyon kevésnek számít a jelenlegi mennyiség. Eddig 28 millió eladott járműből 2 százalék volt elektromos.
Az úgynevezett zöld autókra fordított támogatásokat Kína egyötödével akarja csökkenteni. Így a támogatások fokozatos csökkentésével 2020-ig akarja elérni, hogy az elektromos autók gyártása teljes mértékig önfenntartóvá váljon. Továbbá alakulóban van egy olyan törvényhozatal, amiben az áll, hogy a cégeknek fokozatosan növelniük kell a zöld autók eladását.
Egy kreditrendszert hoznak majd erre létre, és hogy követni tudják őket, az autók hatótávolságuk és hajtásláncuk alapján lesznek majd a rendszerbe sorolva.
A Kínai Autógyárak Szövetsége szerint idén öt százalékkal bővül majd a világ legnagyobb autópiaca. Az eddig eladott zöld autók az alsó árkategóriába tartoznak.
A kínai és külföldi autógyártó cégek pénteken mutatják be az új modelljeiket illetve későbbi terveiket. Előreláthatóan a Ford egy új hibridet dob majd a kínai piacra, aminek
Ford Mondeo Energi a neve és gyártani akar egy elektromos városi terepjárót is.