Rekordévet zárt 2016-ban a kecskeméti Mercedes – jelentették be a cég vezetői évértékelőjükön. A magyarországi gyárból 190 ezer gépkocsi gördült ki, ami 3,8 százalékos növekedést jelent 2015-höz képest – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBMH) ügyvezető igazgatója. Ezzel elérte a kapacitása határait a gyár, így idén elindult a gyárbővítés.
A tavalyi év jelentős mérföldköveként említette, hogy februárban készült el az 500 ezredik személykocsi a gyárban, amelyet 2008-ban alapítottak, és amely 2012 óta gyárt komplett modelleket, a négyajtós CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modellek Kecskemétről jutnak el a világ összes piacára. A Mercedes-Benz egyébként tavaly mintegy 2,2 millió gépkocsit értékesített, közel 90 milliárd eurós bevétellel.
A magyar Mercedes-Benz az elmúlt öt évben majdnem megnégyszerezte a nettó árbevételét.
Tavaly több mint 3,4 milliárd euró forgalma volt a vállalatnak – értékelt Ekkehard Philipp pénzügyi igazgató. Hozzátette: ennek jelentős részét vissza is forgatják a magyarországi fejlesztésbe.
Az MBMH egyébként tavaly 24 millió eurót (7,5 milliárd forint a tavalyi középárfolyamon) fizetett be adóként és járulékként az államnak,
ebből 6 millió (1,87 milliárd forint) eurót tett ki az iparűzési adó, amely a kecskeméti kincstárba folyt be.
Ezenkívül a cég dolgozói összesen 16 millió euró (4,6 milliárd) személyi jövedelemadót és egyéb közterheket fizettek be az államkincstárba – mondta Ekkehard Philipp. Hozzátette, hogy a kecskeméti Mercedes-gyár beszerzéseinek mintegy 30 százaléka, közel egymilliárd euró értékben, magyarországi beszállítóktól származik.
A magyarországi eladások tekintetében is rekordév volt a tavalyi – mondta Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. 80 milliárd forintos volt a cég forgalma, és
összesen 2572 új Mercedest értékesítettek Magyarországon.
Ez azt jelenti, hogy a pénzügyi bevétel 30, az értékesített darabszám 38 százalékkal nőtt, és a Mercedes volt a piacvezető márka tavaly a prémiumszegmensben a Datahouse adatai alapján.
Ezt a piaci pozíciót egyébként idén az első negyedévben is megőrizte a gyár,
sőt soha nem volt ilyen magas a Mercedes-értékesítés Magyarországon az év első három hónapjában – hangzott el a beszámolón.
A Mercedes-Benz a jövőben főleg az elektromos modellek bővítésében gondolkodik. Jelenleg 12 hibrid, plug-in hibrid és teljesen elektromos modell érhető el a gyártó teljes márkakínálatában, ezt 2025-ig további 10, teljesen elektromos személyautóval tervezik bővíteni.