Ha csak a Spar üzleteiből indulunk ki, azt látni, hogy az átlag forgalomhoz képest
a másfélszeresére nő a bevétel.
A Spar magyarországi képviselete arra számít, hogy a tavalyi évhez képest is nagyobb lesz a forgalom.
Ilyenkor egyes húsfélékből és húskészítményekből a megszokottnál akár 50 százalékkal is többet vásárolnak az emberek, tojásból pedig kétszer annyit. A legnagyobb igény ilyenkor a füstölt, kötözött sonkára, a csirkemellre illetve a kacsatermékekre van.
Húsvétkor jelentősen megnő az édességekre is a kereslet, állításuk szerint akár 70 százalékkal is több fogyhat, míg az alkohol iránti kereslet 20 százalékkal ugrik. A legnépszerűbb italok közé sorolhatók a krémlikőrök, pezsgők és az ízesített sörök. Sokan otthon sütnek, így 60 százalékkal megnő a sütéshez szükséges alapanyagok forgalma is.
Mivel a termékek gyorsan kipörögnek az üzletekből és az ipar pedig nem dolgozik az ünnepek alatt,
előfordulhat a rövid szavatosságú, friss termékeknél az áruhiány.
A pénteki ünnepnap miatt a pékárú forgalma szombatra terhelődik át, ezért a pékáru-szállítók aznap gyakrabban szállítanak majd. Ezzel párhuzamban a tartóskenyér-készletet megemelték a boltokban.
A hazai Auchan áruház
teljes éves forgalmának a húsvét mintegy 10 százalékát, illetve a karácsonyi forgalom felét teszi ki.
Szerintük az idei hosszabb hétvége miatt, most korábbra tolódnak az ünnepi vásárlások, de a tavalyi évhez képest hasonlóan erős forgalomra számítanak. Itt is a standard húsvéti élelmiszerek a legkeresettebbek. Jelezték, hogy eladásuk csaknem harmadát a füstölt-főtt húsok jelentik.
A Tescónál az
ünnepeket megelőző három hét a második legforgalmasabb időszaka az áruháznak egy évben.
A növekedés itt is a klasszikus húsvéti termékeknél a legfeltűnőbb. Ők is a füstölt árukat, a tojást, az édességeket, a pékárut, azon belül is a kalácsot, a szeszes italokat és sütési alapanyagokat emelték ki, mellettük megemlítették még az olyan kiegészítőket is,mint a locsoló kölniket.
Viszonyításként:
a húsvéti szezonban annyi füstölt sonkát adnak el, mind egy átlagos fél év alatt,
továbbá erősödik a füstölt kolbászok iránti igény is. A vásárlók zöme inkább az M-es méretű tojásokat keresi. A prémium termékek ilyenkor élik fénykorukat. A termékek tízes és harmincas kiszerelései a kelendők.
Az Aldi az átlagos időszakhoz képest szintén jelentős forgalomnövekedést tapasztal. Nyilatkozatuk szerint
még nem lehet előre jelezni a húsvéti forgalom miatti változást,
mivel a nagypénteki ünnepnap miatt most először lesznek zárva az üzletek ebben az évben. De náluk is a tojást és a sonkát keresik a legtöbben.