A KSH legfrissebb tájékoztatása szerint hazánkban
a munkanélküliek közel egyötöde a 15-24 éves korosztályból kerül ki, m
íg globálisan mintegy 71 millió fiatal munkanélküli volt tavaly a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet számítása szerint. „A fiatalok munkanélkülisége igen súlyos társadalmi és gazdasági probléma, amit az Adecco Csoport mint a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége testközelből is tapasztal. A fiatal korosztály munkavállalásának elősegítése, és az ehhez szükséges gyakorlati készségek, tapasztalatok megszerzése érdekében hívtuk életre a CEO for 1 Month programot, melynek keretében az iskolában megszerzett elméleti tudást a gyakorlatban is alkalmazhatják a fiatalok" – mondta el Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.
A 49 országban futó CEO for 1 Month gyakornoki program lényege, hogy egy szerencsés fiatal egy hónapig az Adecco ügyvezetőjének mentorálása alatt betekintést nyerhet a vállalat belső működésébe.
Így átfogó képet kaphat az egyes szakterületekről, és lehetősége nyílik megismerkedni a munkaerőpiaci viszonyokkal. „A program rotációs rendszerben működik, azaz minden osztályon – a pénzügytől a marketingig – végig halad a mini CEO-nk. Ennek köszönhetően valódi piaci környezetben adunk munkatapasztalatot a kiválasztottnak, az egy hónap letelte után pedig állást is ajánlunk neki azon a területen, ahol a legügyesebb volt" – mondta el Stefano Longo.
Az egy hónapos hazai gyakorlattal azonban még nincs vége a programnak, a 49 kiválasztott közül a 10 legrátermettebbnek bizonyult kis CEO ősszel bekerülhet egy 3 napos felkészítő táborba, közülük pedig a legjobb egy hónapot tölthet el az Adecco Csoport ügyvezető igazgatója, Alain Dehaze mellett.