A Prezi saját blogján, illetve közleményben jelentette be a vállalkozás első cégvásárlását. Árvai Péter, a cég társalapító-vezérigazgatója büszkén közölte, hogy a magyar startup a lett székhelyű Infogramot kebelezte be.
Az Infogram adatok vizualizációjával foglalkozik, ingyenes és fizetős eszközöket biztosítanak
látványos grafikonok vagy infografikák készítéséhez.
Árvai Péter a blogbejegyzésben megemlíti, hogy egy olyan vállalkozást kerestek, amely hatékonyan segítséget nyújt abban, hogy az általuk elmesélt történetekben az adatok megjelenítése is látványos legyen.
A Prezi és az Infogram találkozása tökéletes, mert az adatvizualizáció és a történetmesélés találkozik
- írja a Prezi közleménye.
Az Infogramnak hárommillió felhasználója van, akik több mint 5 millió grafikont készítettek, és
ezekkel az ábrákkal már 1,5 milliárdan találkozhattak.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy havonta 50 millió embert érnek el.
A Prezi vezetője kiemeli, hogy a két brand megmarad önálló termékként is. A cégek külön működnek tovább, az Infogram megtartja lettországi székhelyét 35 dolgozójával együtt. További segítség, hogy mindkét cég rendelkezik San Francisco-i kirendeltséggel.
A felvásárlás értelmében az Infogram teljes egészében a Prezi tulajdonává válik,
a tranzakció pénzügyi részletei nem nyilvánosak.