A luxustermékek globális eladása az idén várhatóan 254-259 milliárd euró lesz. Ez azt jelenti, hogy az eddig vártnál nagyobb mértékben,
2-4 százalékkal nő az luxuscikkek piaca.
A növekedés az európai és kínai kiadásnövekedésnek köszönhető, ami ellensúlyozza az amerikai és délkelet-ázsiai keresletcsökkenést.
Tavaly a világ luxuscikkpiaca 249 milliárd euró volt. Az idei első negyedévben az ágazatban
az eladások 4 százalékkal bővültek éves összevetésben.
A Bain & Company jelentése szerint a luxusipari eladások 7-9 százalékkal nőnek idén Európában, ahová fokozatosan visszatérnek a külföldi turisták.
Európában a legnagyobb forgalomnövekedés a biztonságos célállomásnak tartott Spanyolországban lehet az idén, továbbá Nagy-Britanniában, a Brexit miatt gyengülő font hatására.
Kínában a luxustermékek idei forgalma várhatóan 6-8 százalékkal bővül.
Az Egyesült Államok a luxustermékek tradicionálisan legnagyobb piaca a világon, itt az idén azonban várhatóan visszaesik a kereslet, részben a dollár erősödése miatt.