Évtizedek óta tart a szupermarket-háború Európában a Lidl és az Aldi között. Úgy tűnik, hogy a két hard-discont cég újabb frontvonalat nyit, ezúttal a tengerentúlon. A Lidl első üzletei már a héten várják az amerikai vásárlókat az Egyesült Államokban, míg az Aldi már jelen van, és a Walmart valamint a Kroger mögött
a harmadik legnagyobb áruházlánc szeretne lenni az USA területén.
Mindkét cég úgy gondolja, hogy árban alá tudnak menni az Egyesült Államok működő kiskereskedelmi láncoknak. Az Aldi úgy tervezi, hogy 3,4 milliárd dollár értékben hajt végre beruházásokat 2022-ig,
amiből 900 új szupermarket tudnak megnyitni,
ezzel üzleteinek számát a jelenlegi 1600-ról 2500-ra duzzasztanák.
Ha ez összejönne, akkor az Aldi a harmadik legnagyobb szupermarket-lánc lenne az országban – írja a Bloomberg.
A Lidl valamivel lassabb ütemben gondolkodik, évente 100 bolttal számolnak 2022-ig, az első üzleteket a héten nyitják meg. A Lidl csütörtökön három államban összesen kilenc bolttal mutatkozik be.
Bár a két német vállalat egymás konkurenciája, a céljuk az, hogy nyomás alá helyezzék az amerikai láncokat. A németek piacra lépése akár tovább mélyítheti az Egyesült Államok élelmiszerpiacán uralkodó deflációt, ugyanis sorozatban 17 hónapja csökken az élelmiszerek ára az országban.
Ez a leghosszabb időszak az elmúlt 60 évben.
Elemzők szerint a két cég óriási növekedési potenciál előtt áll, évente 10 százalékos nyereség is elképzelhető 2020-ig.