Az ASP rendszer az önkormányzatoknak egységes felületen, felhőalapú szolgáltatásként teszi lehetővel a feladataik ellátásához szükséges alkalmazásokat. Ezzel a rendszerrel
hatékonyabb ügyfélszolgálatot tudnak biztosítani.
A szolgáltatások köre széles, hiszen beletartozik az iratkezelő rendszer, az önkormányzati települési portál, az elektronikus ügyintézési portál a gazdálkodási, az ingatlanvagyon-kataszteri rendszer, az önkormányzati adórendszer, az ipari és kereskedelmi, valamint a hagyatékileltár-rendszer.
A gazdálkodási és adószakrendszer használatát idén, januárban 1600 kistelepülés önkormányzata kezdte el. A tervek szerint pedig 2019-re több lépcsőben
3200 önkormányzat csatlakozik a rendszerhez.
Ennek a projektnek a megvalósítását a Kormányzati Informatikai fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) rész vesz benne a feltételek megvalósításáért és az önkormányzati szövetségekkel való kapcsolattartásért felelős Belügyminisztérium. A szakrendszerek fejlesztéséért, az oktatásért és az ügyfélszolgálat működtetéséért a Magyar Államkincstár felel.
Miszlai József, a Magyar Államkincstár elnökhelyettese elmondta:
már dolgoznak az önkormányzati ASP kiterjesztésén, az újonnan belépő önkormányzatok csatlakozásának előkészítésén, tervezik az oktatásukat és tovább javítják a tananyagokat is.