A világ legnagyobb sportruházati cikkeket gyártó vállalata pénteken bejelentette, hogy üzleti évének májussal végződött utolsó negyedében bevétele 5,3 százalékkal, 8,7 milliárd dollárra,
nettó nyeresége pedig az egy évvel korábbi 846 millió dollárról, 1 milliárd dollárra nőtt.
Az üzleti év egészében a bevétel 7 százalékkal, 34,4 milliárd dollárra, a nyereség pedig 4,2 milliárd dollárra ment fel. A bejelentést követően a Nike-részvény árfolyama 8,2 százalékkal emelkedett a tőzsdén kívüli kereskedelemben.
Az eredmény meghaladja az elemzői várakozásokat. A befektetők kedvezően fogadták azt is, hogy a Nike közölte:
a jövőben közvetítők kikapcsolásával közvetlenül is értékesíti termékeit az Amazon webáruházban.
A szakértők ettől azt várják, hogy a Nike hazai piacán, az Egyesült Államokban is erősíti pozícióját. A jó üzleti eredmények ugyanis kizárólag a nyugat-európai és a kínai értékesítés bővülésének köszönhetőek, az amerikai piacon stagnáltak az eladások, főleg az ősrivális Adidas erős konkurenciája miatt.