A tavaly júliusi debütálás óta a Pokémon Go alkalmazást 755 millió alkalommal töltötték le, és a cég több mint 1,2 milliárd dollár bevételt produkált. A kezdetekkor 28,5 millió játékos kergetett apró virtuális állatokat csak az Egyesült Államokban, azonban a program sorozatos hibái, szerverleállások és a Niantic fejlesztői vállalat rossz kommunikációja miatt sokan elpártoltak a játéktól, 2016 végére már csak 5 millió játékos maradt az országban – derült ki az Apptopia és a comScore adataiból.
Manapság világszerte 60 millió játékosa van a programnak, akik közül minden ötödik napi szinten használja is a játékot.
Bár sok játékos kiszállt, még így is ezrek vártak a korábban már bejelentett múlt hétvégi Pokémon rendezvényre a chicagói Grant Parkban. A jegyvásárlóknak megérte, hogy több órán keresztül élvezhetik a játékot hasonszőrűek társaságában, sőt sokan a Pokémon sorozathoz köthető jelmezben vagy kiegészítővel készültek az eseményre.
A rendezvényre 20 dollárba került a belépő, amiért a programban extra holmikat is kaptak a játékosok, a jegyek kevesebb mint 48 óra alatt elkeltek.
Az esemény kezdetekor ezrek álltak sorba, hogy bejussanak a parkba, és a korábban ígért extrákat beszerezzék, valamint a nemrég bejelentett legendás lényeket is elkapják. De már kora reggel kiderült, hogy sem a helyi mobilszolgáltatók, sem a Niantic saját szerverei nem bírják kezelni a játékosok rohamát, aminek az lett a következménye, hogy összeomlott a rendszer.
Kora délutánra világossá vált, hogy a játék nem fog működni, így le kellett állítani a rendezvényt. A résztvevőknek megígérték, hogy visszakapják a pénzüket, és a ritka állatok egyenesen a játékos mobil applikációjában landolnak, nem kell őket elkapniuk.
A Niantic minden dolgozója elnézést kér azoktól, akik eljöttek a Pokémon Go fesztiválra. Bár sok technikai problémát meg tudtunk oldani, nem voltunk képesek a résztvevők számára felhőtlen élményt nyújtani.”
– olvasható a cég által utólag kiadott közleményben.
A fejlesztők korábban is sok új tartalmat adtak hozzá a játékhoz – mint például a második generációs szörnyek, vagy az új edzőtermi rendszer –, de tervezik még az egymás elleni játék lehetőségét és a szörnyekkel való kereskedést is. A színfalak mögött pedig a Niantic új hirdetési lehetőségekről tárgyal, kiskereskedőkkel is együttműködve, és szó van a leendő helyszínek szponzorálásáról is.
Hasonló játékos fesztiválokat Európába is tervez a Niantic augusztusban
– Dánia, Németország, Csehország, Svédország, Hollandia, Franciaország, valamint Spanyolország is szerepel az útitervek között. A rajongók nagy lelkesedéssel fogadták az európai körút hírét, de vajon elégedettek lesznek-e a rendezvénnyel, ha ismét a chicagóihoz hasonló fennakadások lesznek?