Matas Jakutis és testvére már több mint egy éve bekerült a Forbes baltikumi kiadásának tíz legígéretesebb fiatal tehetsége közé. A litván fivérek első sikerüket azzal érték el, hogy közösségi finanszírozás formájában támogatást kértek luxusórák készítésére.
A két testvér ugyanis észrevette, hogy a luxusórák piacán az indítóár nagyjából 1000 dollár (262 ezer forint), holott számításaik szerint
ennél jóval olcsóbban is lehet felsőkategóriás órákat készíteni.
A terveik 2014-ben meggyőzték a Kickstarter közösségét, 6090-en támogatták őket összesen 926 960 euró értékben.
Ez 283 millió forintnak felel meg.
Aki résen volt és a támogatás korai szakaszában szállt be, az 99 euróért (30 ezer forintért) jutott órához, ami a jelenlegi bolti ár felének számít.
Három évvel ezelőtt ez volt minden idők legtámogatottabb óraprojektje,
és azóta a Filippo Loreti márkanév megállíthatatlan emelkedésbe kezdett. A két Jakutis azért választotta ezt a nevet, mert az olasz eleganciát szeretnék tükrözni termékeikben.
A közösségi finanszírozásnak hála a cég fellendült, sőt 2016 novemberében elindították második projektjüket is, ahol akkora siker lett az óra, hogy egy hónappal később leállították a kampányt és megkezdték a gyártást.
A második széria még nagyobbat durrant,
összesen 4,8 millió eurót szedtek össze 18 500 támogatótól.
Az órák ára a Kickstarter oldalon kedvezményes, természetesen a nagyobb adományok nagyobb csomagot is jelentettek. A legexkluzívabb csomagban öt óra, gyűjtődoboz, plusz szíjak és hordozótáska is volt 695 euróért.
A második szériába legolcsóbban 139 euróval lehetett beszállni, ez átszámolva 42 415 forint.
A közel 20 ezer óra 90 százalékát azóta már ki is szállították.
Jakutis szerint a siker kulcsa abban van, hogy közvetlenül a vásárlókkal kommunikálnak, meghallgatják a véleményeket és visszajelzéseket, és ehhez igazítják az órák stílusát. A cégvezető azt is elmondta, hogy a nagy gyárak ott hibáznak, hogy rövidtávon gondolkodnak, míg
ők igazi hosszú távú kapcsolatot, egy közösséget szeretnének létrehozni.
Az alacsony ár annak is köszönhető, hogy megspórolnak egy csomó viszonteladói, kis- és nagykereskedelmi díjat, hiszen közvetlenül a vevőknek adnak el. Ráadásul a házhozszállítás is teljesen ingyen van.
Természetesen ahhoz, hogy luxusórákról lehessen beszélni, elengedhetetlen a minőségi alapanyag és a kifogástalan kivitelezés is. A beszállítók között csak a legjobb alkatrész- és szíjgyártók szerepelnek, a legtöbb összetevő Olaszországból és Japánból érkezik,
így 10 éves garanciát vállalnak egy-egy órára.
A siker miatt sokan a Teslához hasonlítják a litván luxusmárkát, amely egyetlen jó ötletnek köszönhetően ledönti az addigi sztereotípiákat, és megfizethető áron kínál csúcsminőséget.