Jelentősen felülmúlta az elemzői várakozásokat a Facebook a második negyedéves jelentésével. A cég árbevétele 44,8 százalékkal ugrott meg 9,32 milliárd dollárra. A cég profitja még ennél is drasztikusabban emelkedett a tavalyi azonos időszakhoz képest:
A Facebook profitja 3,89 milliárd dollár volt, ez 71 százalékos növekedést jelent.
A kiemelkedő nyereség a videókba ágyazott reklámbevételéből származik, ez az ágazat 84 százalékkal bővült 2016 második negyedévéhez képest – írja a Guardian.
A Facebook pénzügyi igazgatója, David Wehner kijelentette, hogy a növekedés egyértelműen a folyamatosan megújuló hírfolyamnak köszönhető, amelyet a reklámok mellett az Instagram bővülése is hajt.
A hír hatására a Facebook-részvények 5,8 százalékot drágulva 175 dolláron állnak.
A MarketWatch elemzői akár a 200 dolláros részvényenkénti árfolyamot sem tartják elképzelhetetlennek a közeljövőben.
Ráadásul ez még csak a kezdet, a Facebook nem rég kezdett el reklámokat elhelyezni a Messenger csevegőprogramban is. Emellett megjelentek a videókat megszakító reklámok is, ez a két formula tovább gyorsíthatja a szilícium-völgyi vállalat profitjának emelekedését.
A reklámokból csak idén 36,29 milliárd dolláros bevételt remél a Facebook,
ez 35 százalékos növekedés lenne tavalyhoz képest.
Talán a pénzügyeknél is érdekesebb azonban a felhasználók száma. A jelentés alapján 2,01 milliárd ember van, aki havonta legalább egyszer használja a Facebookot.
A napi felhasználók száma 1,3 milliárd fő.
Korábbi cikkünkben azt írtuk, hogy egy elemzés szerint a Facebook-felhasználók száma 2048-ra elérheti a 7,6 milliárd főt, ha a cég a jelenlegi növekedési ütemet tartani tudja.