Bár a biztonsággal, az összetettséggel és az irányítás elvesztésével kapcsolatos negatív feltételezések továbbra is hátráltatják az IaaS megoldások bevezetését, a már átállt felhasználók sokkal pozitívabb, valós tapasztalatai rendre azt bizonyítják, hogy ezek a félelmek mára csupán elavult tévhitekből táplálkoznak.
Az IaaS megoldásokat valamilyen mértékben már alkalmazó vállalatok kétharmada (66 százaléka) azt nyilatkozta, hogy
a technológia megkönnyíti az innovációt.
Ugyanilyen arányban állították azt, hogy az IaaS megoldások jelentős mértékben lerövidítették az új alkalmazások és szolgáltatások bevezetéséhez szükséges időt. 64 százalékuk szerint az IaaS számottevően csökkentette a folyamatos karbantartás költségeit, és az összes válaszadó 59 százaléka úgy véli, hogy azok a vállalatok, amelyek nem ruháznak be valamilyen IaaS megoldásba, egyre nehezebben lesznek képesek lépést tartani az áttért versenytársaikkal.
A válaszadók többsége egyetért abban, hogy az IaaS három éven belül szerephez jut üzleti tevékenységeiben,
míg 44 százalékuk szerint akkorra a vállalat üzleti informatikai infrastruktúrájának túlnyomó része – vagy teljes egésze – IaaS megoldáson fog alapulni. A válaszadók mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy az IaaS három év múlva is elhanyagolható szerepet fog játszani, vagy éppenséggel egyáltalán nem lesz jelen az üzleti tevékenységeiben.
James Stanbridge, az Oracle IaaS termékmenedzsmentért felelős alelnöke szerint „a felhőmegoldások bevezetése kapcsán az az általános tapasztalat, hogy az előzetes feltevések jóval le vannak maradva a valóság mögött.
Sok vállalat szemében a felhőtechnológia még mindig viszonylag új jelenségnek számít, amellyel szemben továbbra is makacsul tartja magát néhány idejétmúlt elképzelés.
Az átállással szemben ellenérzéseket tápláló vállalatoknak túl kell lépniük a fenntartásaikon, mert minél tovább várnak, annál inkább elhúznak mellettük a versenytársaik."