Az internet a főbb beszerzési csatorna a fiatalok körében amikor a hamis termékeket vásárolnak. Több olyan honlap is van, ahol olcsón lehet hozzájutni márkás, hamisított ruhákhoz, órákhoz és cipőkhöz.
A legtöbb fiatal az alacsonyabb ár miatt vásárolja ezeket.
A megkérdezett tinédzserek viszont azt is értik, hogy a cég, amelynek termékét hamisítják, a legnagyobb károsultja az üzletnek, azonban ez nem rettenti el őket a vásárlástól és nem törődnek a gazdasági és egyéb társadalmi hatásokkal, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.
A válaszadók mintegy 40 százaléka vett idén hamisított terméket, és közülük minden második rendszeresen teszi ezt.
Javulást jelent, hogy az idei évben a megkérdezettek 47 százaléka nem vásárolt hamis cuccokat. Ez az elöző évihez képest öt százalékos javulás, 2014-hez képest pedig kilenc.
A vásárlók kétharmada az alacsonyabb ár miatt választja a hamis dolgokat. Ez a szám a tavalyihoz mérve 15 százalékkal emelkedett.
A VOLT fesztiválon arról is megkérdezték a fiatalokat, hogy szerintük ki a legnagyobb károsultja a hamisiósított árucikkel történő kereskedésnek. A fiatalok 60 százaléka szerint a termék eredeti gyártója szenvedi el a legnagyobb kárt, 28 százalékok szerint a fogyasztóra van negatív hatással és
mindössze 12 százalék vélekedik úgy, hogy a társadalom és a gazdaság is kárt szenved.
A HENT fontosnak tartja a megfelelő tájékoztatást a fiatalok körében.
Fontos az is, hogy a fiatalok megismerjék a hamis áruk vásárlásának káros következményeit.
A kutatás arra is rámutat, hogy a vásárlók nem az esetleges szankcióktól félnek, hanem attól, hogy a készitmény rossz minőségű lesz.