Az elkövetkező hetekben a találomra kiválasztott rendeléseket egy önvezető kocsi fogja kiszállítani néhány amerikai államban. A szerencséseknek lehetőségük lesz úgy rendelni, hogy az ételüket egy robotpilótával rendelkező Ford Fusion Hybrid szállítsa házhoz - írja a The Verge.
A járművek még emberi beavatkozással fognak közlekedni,
hiszen a kezdeti fázisban meg kell figyelni a működésüket, kiküszöbölni a hibákat, és a biztonság szempontjából is tesztelni kell az új módszert.
Az autókat a Ford által kihelyezett műszaki szakértő fogja irányítani, valamint több kutató is a fedélzeten lesz a bevetés kezdeti fázisában.
A Ford, önvezető autókért és elektronikáért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy
a cég nem kívánja megvárni, amíg mindenki önvezető járművekkel fogja róni az utakat.
Szeretnék mihamarabb elkezdeni a kutatásokat, mert úgy gondolják, hogy a technológiának már most az utakon a helye.
A megrendelő a Domino's alkalmazásán keresztül követheti a rendelését, és a telefonszáma utolsó négy számjegyével juthat hozzá ételéhez. A kommunikációt a kocsi oldalán elhelyezett hangfal és egy mikrofon segíti. Ezen keresztül beszélhet az ügyfél a pizzéria egyik dolgozójával vagy jelen esetben a tesztért felelős szakemberekkel.
Az autó jelenleg csak az utolsó 15 méteren közlekedik teljesen önállóan,
ezért a mérnöki csapat legfőbb feladata, hogy erről a távról gyűjtsön be minél több információt, illetve az ügyfelek véleményét, tapasztalatait is megkérdezzék.
A legfontosabb, amiket megfigyelnek, hogy az emberek milyen reakcióval fogadják az önvezető autót, illetve
hogyan kezelik az érintőfelületet, amivel az ételükhöz juthatnak hozzá.
A Ford komoly hangsúlyt fektet az önvezető autókra.
Nemrégiben 1 milliárd dollárt fektettek az Argo AI nevű mesterséges intelligenciával foglalkozó startup cégbe.
A vállalat 2021-ig szeretne kifejleszteni egy olyan technológiát, amely lehetővé teszi, hogy az utakon megjelenhessenek az első, teljesen önvezető autók.
A McKinsey & Company, amely a világ egyik vezető pénzügyi tanácsadója, 2016-ban kiadott tanulmánya arról számol be, hogy amennyiben sikerül megoldani a szabályozási és technológiai kérdéseket,
akkor 2030-ra az eladott autók 15 százaléka már teljesen önvezető lehet.
A cég két különböző előrejelzést állított fel. Az egyik eset azt vizsgálja, hogy hány százaléka az autóknak lehet önvezető 2040-ig, ha nem történik semmi komolyabb probléma.
Ekkor akár 80 százaléka az összes gépkocsinak önvezető lehet 2040-ig.
Ha a pesszimista forgatókönyv következik be, és a tesztidőszak alatt több halálos eset is előfordul, akkor ez az arány mindössze 5-10 százalék lesz.
Nem kell sokat gondolkozni, és hamar lehet találni néhány olyan dolgot, amit biztosan megkönnyít majd az önvezető jármű. Az egyik ilyen a parkolás lehet, hiszen a kocsi csak kirakja a tulajdonost vagy az utast az úti célnál, majd elmegy parkolóhelyet keresni. Ha taxiról vagy közösségi fuvarmegosztó szolgáltatásról van szó, akkor visszaáll a forgalomba.
A CNBC szerint az önvezető autóknak köszönhetően rengeteg hely fog felszabadulni a városokban. Ez a változás pozitív hatással lehet majd az ingatlanpiacra is.
Ha egy jól szabályozott és beállított mesterséges intelligencia vezeti a kocsinkat, akkor megszünhetnek az olyan szabálysértések, mint a tilosban parkolás, a gyorshajtás vagy az ittas vezetés. Ez által rengeteg pénzt spórolhat meg az autó tulajdonosa, valamint létrejön egy biztonságosabb közlekedési rendszer.
Washington DC-ben átlagosan 773 büntetőcédulát helyeznek el naponta szabálytalan parkolás miatt ,ami nagyjából 37,5 millió dolláros bírságnak felel meg.
Az autóbalesetek 90 százalékát emberi hiba okozza, és ezen a biztosítók is sokat kaszálnak. Ha viszont robot vezeti a kocsinkat, akkor nem kell aggódni ezért. A balesetek száma folyamatosan mérséklődni fog, így a biztosítóknak is ki kell majd találniuk egy új módszert az ügyfelek megtartására.
Ráadásul ha út közben nem kell a vezetésre koncentrálnia a sofőrnek, akkor rengeteg időt nyerhet a tulajdonos és hasznosan töltheti az utazásokat.
Végre lehet majd úgy telefonálni, olvasni és filmet nézni vezetés közben, hogy ezzel senkinek a biztonságát nem sodorjuk veszélybe.
A PwC becslései szerint 2030-ra az elektromos autók teszik ki az utakon közlekedő összes jármű 50 százalékát.