Az alapkoncepció mind a két vállalkozásnál azonos. Az éttermek egy háttérrendszer segítségével tölthetik fel a kiszállítandó címeket, ami rögtön megjelenik a környéken járó aktív futároknak.
A FleetYou rendszerében a megrendelő folyamatosan élőben nyomon követheti, hogy a futár épp merre jár ételével, így feleslegessé válik a telefonálgatás a futár hollétéről, hisz csak rá kell néznie telefonjára.
Az étterem fix kiadástól szabadul meg, a futárnak nem kell tartania a gyengébb időszakoktól, a vevő pedig biztosan időben kapja meg az ételt.
A FleetYou nem alkalmazza a futárokat, akik a kiszállításkor azonnal meg is kapják az azért járó címpénzt. A bevételük egyedül a rendszerben eltöltött aktív idejükön és ügyességükön múlik. A futároknak már a jelentkezéskor ki kell tölteniük egy részletes kérdőívet, amelyből kiderül a jelentkező eddigi tapasztalata, időbeosztása. A végső kiválasztás a személyes elbeszélgetést követően történik. A futárok a kiszállítás után értékelést kapnak.
Amennyiben egy futár értékelése 4 csillag alá kerül, felülvizsgálják, hogy ez miért történt, s ha tartósan így marad, akkor a futár kikerül a rendszerből.
A rendszerben a futároknak lehetőségük van egynél több címet is felvenni kiszállításuk közben. Ha a futár felvesz egy ételt kiszállításra, de menet közbe látja, hogy útba esik számára egy újabb rendelés, akkor azt is leszállíthatja. Ezzel a lehetőséggel a futárok még többet kereshetnek, hiszen megsokszorozhatják címpénzüket, a kiszállítás pedig többszörösen hatékonnyá válik.