A lakáskiadás feltételeit érdemes szerződésben rögzíteni. Attól, hogy valaki kiadja a lakását, még nem kell bonyolult adminisztrációval számolni, így nem kell adószámot sem kiváltani. Erre csak akkor lehet szükség, ha egyébként valamilyen adószámhoz kötött gazdasági formát választ - praktikusan egyéni vállalkozóként, cégként csinálja a lakáskiadást.
A lakáskiadás áfamentes, ezért nem kell számlát kiállítani az ügyletről, ám a NAV szerint átvételi elismervényt érdemes kiállítani, hogy nyomon követhető legyen a tulajdonos bevétele.
A bérbeadásból származó bevételből a tényleges jövedelmet két módon lehet megállapítani. Az egyik lehetőség a tételes költségelszámolás, ez esetben minden költséget le lehet vonni a bevételből, tipikusan ilyen a közös költség, az értékcsökkenés vagy a felújítási költség.
A másik lehetőség, hogy a teljes bevételből 10 százalék költséghányad levonásával állapítja meg jövedelmét a bérbeadó - vagyis a jövedelem a bevétel 90 százaléka, feltételezve, hogy a költségek ezt az arányt nem érik el.
A jövedelem után 15 százalék adóelőleget kell fizetni negyedévente, és azt az éves adóbevallásban önálló tevékenységből származó jövedelemként kell feltüntetni.
Ha a magánszemély ingatlan bérbeadásból származó jövedelme az adóévben több egymillió forintnál, akkor a jövedelem teljes összege után 14 százalék egészségügyi hozzájárulást is kell fizetni.