Január 1-től a gazdálkodó szervezetek számára szélesebb körben kötelezővé válik az állami szervekkel, egyéb intézményekkel, bíróságokkal való elektronikus kapcsolattartás, valamint a dokumentumfogadás és dokumentumküldés.
A kötelező elektronikus kapcsolattartáshoz az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu-szolgáltatást biztosít.
A Cégkapu lehetővé teszi, hogy minden küldemény az adott gazdálkodó szervezethez rendelt biztonságos, hiteles tárhelyre érkezzen és csakis onnan legyen megküldhető.
A fentiek megvalósítása érdekében valamennyi gazdálkodó szervezet köteles az Cégkapu-regisztrációt teljesíteni.
A regisztráció az egyszerűbb esetekben (például amennyiben a gazdálkodó szervezet cégjegyzékbe bejegyzett cég és van önálló aláírási joggal és Ügyfélkapuval rendelkező vezető tisztségviselője)
tíz perc alatt online teljesíthető
Egyéb esetekben a regisztráció több időt vehet igénybe, és meghatározott dokumentumokat (például a gazdálkodó szervezet nyilvántartásban való szereplését igazoló okiratot, képviseleti jogot igazoló okiratot) is csatolni (feltölteni) szükséges.
A regisztrációt a gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult természetes személy, vagyis törvényes képviselő, vagy az általa meghatalmazott más természetes személy teljesítheti. A regisztrációt ténylegesen csak olyan természetes személy tudja teljesíteni, aki rendelkezik Ügyfélkapuval vagy az állam által biztosított azonosítási szolgáltatáshoz kötődő egyéb regisztrációval.