Az online vásárlás egyre elterjedtebb, míg 2016-ban a megkérdezettek 49 százaléka mondta, hogy szokott interneten termékeket, szolgáltatásokat rendelni, ez 2017-re 61 százalékra nőtt. A megkérdezettek 27 százaléka vásárolt már külföldi oldalakról - ez tavaly 23 százalék volt - 53 százalékuk pedig magyar oldalakról - ez tavaly 44 százalék volt.
A legtöbbször meleg ételt és könyvet, zenét, filmet vásárolunk a netről, de elterjedt a ruhák, kiegészítők és kölünböző digitális eszközök online beszerzése is.
Egyelőre a gyűjtői tárgyak, beszerzése gurul legkedvésbé, de a vásárlók a felmérés szerint elzárkóznak az élelmiszer és a biztosítás netes vásárlásától is.
Potenciálisan vásárolt termékkategóriának azokat tekintettük, amelyeket a válaszadó ugyan még nem vásárolt online, de ha beszerzésre kerülne a sor, nem zárkózna el az internetes rendeléstől. A válaszadók majd fele szívesen venne az interneten bútort és dekorációt, szoftvert és baba-mama holmikat, ha szüksége lenne az adott termékekre.
Az okostelefonnal rendelkezők nagyobb arányban vásárolnak online, 81 százalék szokott valamilyen eszközről interneten rendelést leadni. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a telefont használják minden esetben. Jellemző az is, hogy online néznek utána az adott terméknek, majd beballagnak a boltba és megveszik, ami tetszik, vagyis a neten csak nézelődnek.
Ami a fizetést illeti, itt már csak az okostelefonosok 68 százaléka marad online.
A kizárólag okostelefonon végzett tevékenységek főként a közösségi oldalakhoz, a kommunikációhoz kapcsolódnak. A megvásárolt, vagy a még csak megvásárolni szándékozott terméket megosztók ötöde ehhez csak és kizárólag okostelefonját használja. Maga a vásárlás és a fizetés PC-n realizálódik: Az okostelefonosok kétharmada csak PC-t használ ehhez, a telefont nem.