A cég rengeteget tesz azért, hogy költséghatékonyan tudjon működni. Például kevesebb jeget raknak az üdítőkbe és kisebb méretű repülési magazint adnak az utasoknak, hogy ezzel is csökkentsék a gép súlyát, de 2012-ben túl messzire mentek. Akkor arra buzdította a túlsúlyos utaskísérőket, hogy fogyjanak le, mert így üzemanyagot tudnának spórolni. A motivációt az adta, hogy a legszebbek bekerülhettek a légitársaság éves naptárába.
A Ryanair a fedélzeten található három mosdóból kettőt szeretett volna eltávolítani, mert a helyükre simán befért volna még hat szék. O'Leary, a cég vezérigazgatója, meg volt győződve róla, hogy az utasok úgy sem használják mind a három mosdót, ezért teljesen szükségtelen, hogy foglalják a helyet. Egy korábbi ötlet az volt, hogy pénzzel működő mosdókkal szereznek több pénzt az utasoktól.
Tervezték pornófilmek elérhetőségét is a fedélzeti videotárból. O'Leary szerint a szállodák is árulnak ilyen tartalmú filmeket, tehát az ő cége is megtehetné ezt. A Ryanair jelenleg is kínál filmkölcsönzési opciókat, azonban szerencsére a felnőtt filmek kimaradtak a kínálatból. Az ötlet az lett volna, hogy az utasok a telefonjukon vagy laptopjukon nézhetik a tartalmat, és ha megunják, a légitársaság sportfogadást és szerencsejátékot is kínált volna.
A legtöbb repülőn minimum két pilóta van, de a tengerentúli járatokon az sem meglepő, ha ennél több is utazik a gépen, biztonsági okok miatt. O'Leary viszont úgy gondolta, hogy csak pénzkidobás ilyen sok szakembert alkalmazni. Szerinte egy ember is képes elvégezni a munkát, és személy szerint ő robotokra bízná az egészet. Vészhelyzet esetére is volt ötlete. Szerinte ki kéne képezni a személyzetet, hogy ha baj van, akkor át tudják venni a gép irányítását.
Sokszor mérgelődünk, amikor látjuk a gépen ülve, hogyan dobálják a bőröndünket a fel- és lepakolásnál? Esetleg összetört benne valami törékeny tárgy? Ha O'Learyn múlt volna, akkor soha többet nem kéne aggódni emiatt, hiszen minden utasnak lehetősége lett volna saját magának felrakni a bőröndjét a csomagtérbe, majd érkezés után leszedni onnan. Ezzel a Ryanair ismét pénzt spórolt volna, és az utasok is biztonságban tudták volna értékeiket. Win-win?
Egy hosszabb utazás során teljesen elzsibbad az ember teste a folyamatos ülésben, de ha valaki az ablaknál kap helyet, akkor mindig át kell mászni a többieken azért, hogy kinyújtóztathassa fáradt végtagjait egy kis sétával. Semmi gond, O'Learynek újabb remek ötlete támadt.
Azt javasolta, hogy vegyék ki az összes széket, az utasok pedig álljanak. Így senkinek nem kell panaszkodni, hogy kényelmetlen a szék,
vagy a mögötte ülő kisgyerek rugdossa a gerincét, esetleg a vállára borulva alszik a mellette utazó. Az ötlet nagyon jó lett volna a légitársaságnak, hiszen így sokkal több ember fért volna fel a gépre.
A Ryanairnél szinte mindenért fizetni kell, kezdve a repjegy nyomtatástól, a máshol ingyenes adott mogyorón át, egészen a bankkártyával fizetett ételért. Kevés olyan dolog van, amire O'Leary ne gondolt volna már, amiért pénzt lehet kérni.
Egy ideig még a túlsúlyos utasokra is „büntetést” akartak kiszabni, de ezt később elvetették,
mert valószínűleg rájöttek, de inkább valaki megsúgta nekik, hogy ez nem túl etikus. Még akkor sem, ha a britek egy része egyetértett ezzel.