Az egynapos külföldi utakon a kiadások 87 százalékát élelmiszerek, italok, tartós fogyasztási cikkek, üzemanyag vásárlására fordítják a magyarok, utazási céltól függetlenül – írja a blokkk.com. 2017 első félévében 5,9 millió alkalommal mentek egynapos kiruccanásra a magyarok.
A többség nem kirándul, a kiutazás fő célja a vásárlás, az üzletkötés, vagy éppen valamilyen munkavégzés. A bevásárlási céllal nekirugaszkodók száma 2,2 millió volt, ami az egy évvel ezelőtti adatnál tíz százalékkal magasabb, hároméves távlatban a növekedés 20 százalékos.
Az év első félévében közel 45 milliárd forintot költöttek el a bevásárlóturisták külföldön, ami 15 százalékos növekedést jelent. Valamennyi egynapos kiutazó költését is ideszámolva a szomszédos országokban az első hat hónap alatt 60 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 12 százalékos emelkedésnek felel meg.
A magyarok kedvenc külhoni bevásárló célpontja Ausztria, itt a bevásárlóturizmus másfélszeresére ugrott, tavaly 40,6, míg idén az első félévben 22,4 milliárd forintot költöttünk. Szerbiában tavaly 14,1, az idén 7,5 milliárdot hagytunk, Szlovákiában tavaly 12,1 milliárdot, idén az első félévben 6,6-ot. Románia egyelőre kisebb volumenű: tavaly 4,6, az idén 2,3 milliárd forint maradt az ottani kasszákban.