Az idei év első félévében mintegy 15 százalékkal emelkedett Magyarországon a CNG értékesítése az előző év hasonló időszakához képest. A bővülés mögött a CNG-üzemű buszok számának és a Nemzeti Közművek tulajdonában álló, közforgalmú töltőállomások forgalmának növekedése áll.
A CNG-üzem népszerűsítése érdekében, a Nemzeti Közművek szeptember 20-tól visszavonásig két töltőállomásán, a Kőbányai és a Budaörsi úton, olcsóbban kínálja a sűrített gázt.
A listaárhoz képest 10 forintos a csökkenés, így a CNG-autósok 335 forint/kilogramm áron tankolhatnak a két állomáson.
A táraság közleményében jelezte: az akciós ár visszavonásig érvényes, és nincs mennyiségi korlátja annak, egy autós mennyi gázt vásárolhat.
A kedvezményes árral így 100 kilométer távolságának költsége 1600-1800 forintra csökken. Ez 15-20 százalékkal kedvezőbb a hagyományos üzemanyagokkal üzemelő járműveknél jelentkező költségnél.
A Nemzeti Közművek tulajdonában álló Főgáz CNG Kft. augusztusi kutatása szerint, a budapesti taxisok is egyre nyitottabbak és érdeklődőbbek az alternatív meghajtások iránt.
A CNG, hibrid és elektromos meghajtású járművekkel is el tudják képzelni munkájukat,
bár utóbbiakat csak 30 százalékuk tartja alkalmasnak személyszállítási feladatok ellátására.
Az NGVA, az európai gázautó szövetség adatai szerint, nagyjából 1,3 millió darab, földgázzal üzemelő autó található az EU28 és EFTA, a Szabadkereskedelmi Társulás országaiban. Ebből közel 10 000 darab tehergépjármű.
Európában és Magyarországon összesen 3600 töltőállomáson tankolhatnak ezek a járművek, a számuk folyamatosan növekszik.
A földgáz hajtású járművek jóval kevesebb káros anyagot bocsátnak ki, mint a hagyományos meghajtású autók, és a nagyvárosok levegőjét is kevésbé terhelik. A Nemzeti Közművek két üzemi töltőállomást is üzemeltet Budapesten, a BKV és az FKF CNG-vel üzemelő gépjárműveinek kiszolgálására.