A kanadai Calgaryból, Londonból és Bejrútból is érkeztek diákok Budapestre, hogy Magyarország legnagyobb nemzetközi esettanulmány-versenyén stratégiát alkossanak, és üzleti tanácsokkal lássák el a nemzetközi szinten is meghatározó szereplőnek számító autóipari szoftverfejlesztő céget, a budapesti székhelyű NNG-t.
A Solvers' Cup névre hallgató négynapos versenyen a diákcsapatok egy-egy tizenöt perces prezentációban vázolták fel és védték meg ötleteiket a szakmai zsűri előtt arról, hogy a cég hogyan tegyen szert versenyelőnyre a gyorsan változó technológiai szektorban. A hétfői döntőn az első díjat végül a stratégiai vízióját drónokra, önvezető autókra és okosváros-megoldásokra kombináltan építő Kölni Egyetem csapata vitte el, a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai pedig egyetlen magyar csapatként a második helyen végeztek.
Nem ritka, hogy a multicégek diákokhoz fordulnak segítségért, ha valamilyen iparági tendencia vagy belső, szervezeti probléma kihívás elé állítja őket.
A kreatív ötleteik, az új technológiai és szolgáltatási újdonságok felé való nyitottságuk, valamint a korukból fakadó eltérő szemléletmód teszi vonzóvá az egyetemistákat azon cégek számára, amelyek valamilyen üzleti problémával állnak szemben.
Sok cég beemeli a hallgatók ötleteit és az általuk javasolt megoldásokat a stratégiájába, aminek a legtöbb esetben mérhető és kézzelfogható eredménye van – mondta az esettanulmány-versenyeket szervező Case Solvers egyik alapítója, Ábrahám Zsolt.
A magyar vállalkozás öt éve szervez esettanulmány-versenyeket hazánkban és világszerte, melyek célja, hogy az esetmegoldó módszer segítségével fejlessze a tehetséges diákok problémamegoldó képességét. A világ 26 országában tartottak már tréningeket és versenyeket, melyeken több mint 5500 diák vett részt, a legnagyobb hazai esetversenynek számító Solvers' Cupot pedig idén rendezték meg másodszor.
Olyan vállalatok is fordultak már diákokhoz üzleti tanácsért a Case Solversen keresztül, mint a Wizzair, a Magyar Telekom, az Unilever vagy a British American Tobacco.
Az esetversenyekből a hallgatók és a cégek a fent vázoltakon túl is profitálnak, hiszen nem ritka, hogy egy ilyen versenyen találnak egymásra a friss tehetségeket kereső cégek és a pályájuk elején álló diákok. A toborzás-kiválasztás nehézségeit megspórolhatja magának az a vállalkozás, ami esetversenyre viszi az őt kihívás elé állító problémát.
Annak ellenére, hogy a diákoknak csak egy hétvégéjük volt kidolgozni a versenytémákat érintő stratégiai javaslatukat, rengeteg érdekes és megfontolásra érdemes ötlet született. Egy ilyen lehetőségből bármely cég profitálhat – mondta a verseny után Giles Shrimpton, az NNG vezérigazgatója.
A cikk megjelenését az MVM Edison Program támogatta!