A cég közölte a Financial Times gazdasági napilappal, hogy
a londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) visszavonta működési engedélyét, "valamiféle biztonsági aggályokra" hivatkozva.
A Taxify közleményében vitatja az intézkedés jogosságát, mivel szerinte minden biztonsági szabálynak eleget tesz, és fellebbez a döntése ellen.
A TfL ugyanakkor azt közölte, hogy a Taxify egy leányvállalatán keresztül akart londoni taxiszolgáltatást nyújtani, ennek a leányvállalatnak viszont erre nem volt engedélye. A Taxify egy olyan taxiszolgáltató céget vett meg, amelynek volt londoni taxiengedélye, és a Taxify ezt az engedélyt is megvásárolta – nyilatkozta Markus Villig, a Taxify alapítója és vezérigazgatója.
A négy éve Észtországban alakult, Magyarországon is jelen lévő Taxify az általa megvásárolt City Drive Services cégen keresztül alig három napja kezdte működését Londonban,
azzal a nem titkolt céllal, hogy piacot hódítson el a hozzá hasonlóan mobiltelefonos alkalmazásra épülő amerikai Ubertől, ami 2012 óta működik Londonban és más brit nagyvárosokban.
A Taxify a TfL tiltó döntéséig háromezer sofőrt alkalmazott Nagy-Britanniában – az Ubernek 40 ezer sofőrje van Nagy-Britanniában.
A TfL szeptemberben dönt arról is, hogy meghosszabbítja-e újabb öt évre az Uber londoni taxiszolgáltatási engedélyét. A városházi hatóság közölte: döntéséhez figyelembe veszi a Scotland Yardtól kapott tájékoztatást, amely aggályokat vet fel azzal kapcsolatban, ahogy a cég az utasok elleni szexuális támadásokról és egyéb erőszakos cselekményekről szóló bejelentéseket kezeli.
Londonban már több taxistüntetés is volt az Uber ellen.
A 25 ezer londoni taxist képviselő szakmai szervezetek tisztességtelen versennyel vádolják az Ubert, mivel szerintük a cég sofőrjei a hagyományos taxik vezetőire vonatkozó rendkívül szigorú előírások betartása nélkül nyújtják gyakorlatilag ugyanazt a szolgáltatást.
A londoni városháza korábban több lehetőséget is fontolóra vett az Uber tevékenységének korlátozására, egyebek mellett azt, hogy a mobiltelefonos alkalmazáson keresztül leadott rendelés után az ügyfélhez legközelebb tartózkodó Uber-sofőrnek legalább öt percet várakoznia kellett volna, mielőtt az utast felveszi. Boris Johnson, London előző polgármestere – a jelenlegi brit külügyminiszter – azonban ezeket az elképzeléseket annak idején "életképtelennek" minősítette és elvetette.