Európában keresett a magyar fűszerpaprika az élelmiszergyártásban

two boys fighting Aggression Anger Arguing Bed Bedroom Behavior Bowl Brother Bullying Caucasian Child Childhood Conflict Displeased Facial Expression Family Fighting Fist Furious Home Interior Little Boys People Playful Portrait Potato Chip Problems Rival
two young boys in bed and fighting over a bowl of potato chips
Vágólapra másolva!
Magyar és német snack gyárak mellett, francia, holland és cseh üzemekbe is kerül a hazai fűszerpaprikákból, de az ezeken a helyeken gyártott rágcsálnivalókat Oroszországban és az Egyesült Államokban is forgalmazzák. A magyarországi paprikaőrlemény nagyjából hetede kerül külföldre, és nagyjából Európa felére igaz az, hogy társasági összejöveteleken vagy épp otthoni filmnézés közben, itthon termet paprikából készült fűszerrel ízesített sós nassolnivalót fogyasztanak.
Vágólapra másolva!

A Chio és Pom Bär márkák termékeit gyártó Intersnack a magyar fűszerpaprika egyik legnagyobb exportálója. Idén mintegy 200 tonnát vásárolnak fel az őrleményből, hogy az a kontinens számos gyárába szállítva, a készülő snackek, ropik, bundázott mogyorók egyik legfontosabb ízesítője legyen.

A német snackkedvelők a magyar fűszerpaprikára esküsznek

A Magyarországon gyártott és külföldre szállított fűszerpaprika egyik legnagyobb felvevőpiaca Németország. Az ottani snackpiac vezető termékének számító burgonyachips – a Funny Frisch Ungarisch – fűszerkeverékébe is magyar paprika kerül.

Ezt várják el ugyanis a nagy vásárlóerővel rendelkező német piac snackfogyasztói.

A külföldi fogyasztók körében kedvelt snacktermékek egy részét is magyar fűszerpaprikával ízesítik Forrás: Getty Images/iStockphoto/wernerimages/Peter Werner

Európában szeretik a magyar fűszerpaprika zamatát, amely a legnépszerűbb termékeknél használt fűszerkeverékek alapja.

Tiszta minőség

Magyarországon évente nagyjából 3500 tonna paprikaőrlemény készül, és ebből 500 tonnát külföldön hasznosítanak. Az Intersnacknél úgy látják,

a külföldi, elsősorban a német fogyasztók, kifejezetten a magyar paprikát keresik és értékelik más hasonló termékek mellett.

A vállalatnál úgy vélik, a magyar vásárlók talán sokszor nem is tudják, mennyire értékes az itt termett paprikából készülő őrlemény. Aromája és ízesítő képessége a cég szakemberei szerint
felülmúlja az import termékekét, és toxikológiai szempontból is a legtisztábbnak számít.

A snacktermékek ízesítéséhez is sok magyar fűszerpaprikát használnak a külföldi gyártók Forrás: Táfelspicc

A német és magyar gyártáson túl, más országok gyártósorain is használják a paprikát. Győrben a sóspálcikákat, Hollandiában pedig a különféle bundázott mogyorókat ízesítik azzal. A termékeket gyártás után mintegy 13 országba szállítják.

Így azokból Bulgária, Szlovénia, az USA és Oroszország boltjainak polcaira is kerülnek.

Emlékezetes, Magyarországon 2004-ben söpört végig az úgynevezett paprikabotrány, miután kiderült, hogy a Dél-Amerikából, Dél-Afrikából és Spanyolországból importált őrleményekben található, rákkeltő anyagokból jutott a hazai őrlemény felhasználásával készülő termékekbe. Egyes gyártók az előállítás során gyakran összekeverték a más forrásból származó őrleményeket. Ám a csomagoláson nem minden esetben tüntették fel, más országból származó alapanyagot is tartalmaz a magyar pirospaprikaként, vagy azt tartalmazó fűszerkeverékként forgalomba hozott termék.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!