A Weinstein ügy alapjaiban rázta meg először csak a filmipart, majd az utórezgések szép lassan elérték a többi területet is. Az HR osztályok sokáig agyaltak azon, hogy miként lehetne csökkenteni a hasonló esetek számát. Arra a következtetésre jutottak, hogy ha nincs céges buli és nincs alkohol sem, akkor sokkal kisebb az esélye annak, hogy a dolgozók fejében csúnya ötletek forduljanak meg.
A sokak által kedvelt ünnepi parti pozitív hatásai mellett azonban nem lehet szó nélkül elmenni. Egy munkáltató így tudja kifejezni, hogy fontosak számára az alkalmazottak, ha pedig nem rendeznek semmit, az rossz hatással lehet a munkahelyi morálra.
Egy másik fontos eleme a fiatalabb alkalmazottak igényeinek kielégítése,
akik köztudottan fontosnak tartják, hogy jó legyen a munkahelyi hangulat. A vállalat számára pedig a rendezvény azért fontos manapság, mert az egyre élesebb versenyben és munkaerőhiányban, ezzel is megpróbálják megtartani, vagy magukhoz csábítani az ezredfordulós generációt tagjait.
Az is tény, hogy az ilyen eseményeken sokan túlzásba viszik az alkoholfogyasztást, aminek kellemetlen következményei lehetnek. A Forbes információi szerint
a dolgozók 87 százaléka látta már valamelyik kollégáját részegen, a munkavállalók 48 százaléka ezeken a bulikon másnaposra issza magát és 28 százalékuk kifecsegi mások titkait.
A menedzserek számára is fontos a karácsonyi buli. A 90 százalékuk reméli, hogy a dolgozók jól érzik majd magukat és 24 százalékuk szeretné, hogy ezen a napon mindenki engedje el magát és bulizzon egy jót. Mindemellett 17 százalékuk megrovásban részesítené az alkalmazottait, ha látna, hogy túl sokat isznak.
Érdekes adat az is, hogy a karácsonyi bulikon rendszeresen résztvevő alkalmazottak 30 százaléka gondolja úgy, hogy viselkedése negatív hatással volt a karrierjére.
A MarketWatch szerint idén a munkáltatók 11 százaléka dönt úgy, hogy nem szervez semmilyen rendezvényt az ünnepi időszakban. Ez a szám tavalyi még csak 4 százalék volt. Változik az is, hogy mennyi alkoholt engednek meg a különböző vállalatok. Egy éve még rekordnak számító 62 százalék volt azoknak a cégeknek az aránya, amelyek engedtek felszolgálni alkoholt a rendezvényen.
Az idén ez a szám 50 százalék alá csökken.
Andrew Challenger, a Challenger, Gray & Christmas igazgatóhelyettese elmondta, hogy a megfigyelt trendek szerint, ha erős a gazdaság és jól megy a cégnek, akkor szeretnek sokat költeni, nagyszabású rendezvényeket szervezni. Ebben az évben viszont ennek az ellenkezője figyelhető meg. Hozzátette, hogy semmilyen gazdasági tényező nem indokolja a hirtelen váltást és
valószínűleg a nemrég kirobbant zaklatási ügyek húzódhatnak meg a csökkenés mögött.
Jarad Lucan ügyvéd pedig arról számolt be, hogy egyre több cég keresi fel irodáját tanácsért. Ez is jól példázza, hogy a menedzserek aggódnak és szeretnék megelőzni a bajt. Lucan szerint a legjobb megoldás az lehet, ha az egyik vezető folyamatosan felügyeli a rendezvényt, és cselekszik, ha azt látja, hogy valaki nem megfelelően viselkedik,
viszont óva int attól, hogy lemondják a céges bulit.
Lucan azt javasolta a vezetőknek, hogy az alkalmazottakat folyamatosan szórakoztassák, főleg a tech cégeknél, ahol rengeteg fiatal dolgozik. Ezzel megelőzhetik, hogy ivással űzzék el az unalmat az emberek, és kisebb az esélye, hogy saját ivós játékokat kezdenek el játszani az alkalmazottak.