Az MNB azt írta, mindkét banknál azt vizsgálták, megfelelően tájékoztatják-e az ügyfeleket a THM-ekről. A jegybank eljárásai során a Budapest Banknál a 2015. június 16. és 2016. október 21. közötti, az Oney-nál a 2016. május 1-től 2017. július 28-ig tartó időszak reklámjait tekintette át.
Megállapították, hogy a Budapest Bank n
em tüntette fel elég nagy betűkkel a THM-eket, az Oney pedig le is hagyta azokat a reklámokból.
A Budapest Bank ráadásul nem tette átláthatóvá az akciós és nem akciós hitelfeltételeit, az Oney pedig nem tájékoztatta szóban elég részletesen az ügyfeleit.
Az MNB a vizsgálatai nyomán feltárt jogsértések miatt a Budapest Bankra 18 millió forint, az Oney-ra 9,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, s kötelezte az intézményeket a vonatkozó előírások jövőbeni betartására. A bírság összegének megállapítása során a jegybank többek között figyelembe vette, hogy a jogsértő gyakorlat a fogyasztók széles körét érintette - írta a jegybank.