A fiatalok máshogy fogyasztják az információt, mint az előző generációk, máshogy gondolkodnak, mások a szokásaik, ezért a fiatal vállalkozók hete arról szól, hogy lehet velük és róluk a saját nyelvükön beszélni. A Fivosz elnöke szerint Magyarországon a kkv-szektor számára a generációváltás az egyik legnagyobb gazdasági kihívás.
Az összes magyar vállalkozáshoz köthető magánszemély mindössze 27 százaléka negyven év alatti, miközben több mint 19 ezer cég minden tulajdonosa és ügyvezetője 65 év feletti, és nem igazán tudják, hogyan adják át a következő generációnak.
Nagyon fontosnak nevezte a generációváltás támogatását, mint megjegyezte, ezért rendezik az eseményt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) társszervezésében.
Fontosak az olyan témák, hogy hogyan változtatja meg az életet a digitalizáció a következő évtizedekben. Vagy az, hogy akkor van a legnagyobb esélye egy cégnek a fejlődésre, ha nemzetközi szinten gondolkodik - utóbbi témában a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. lesz a Fivosz segítségére.
Az ötnapos rendezvényen ott lesznek a határon túli magyar fiatal vállalkozói szövetségek vezetői is, azt járják körbe együtt, hogy a Kárpát-medencében milyen lehetőségei vannak egy fiatal vállalkozónak.