Már a Szinglik Napja kezdetének első néhány percében látszott, hogy nem fog különösebb gondot okozni az Alibabának a rekorddöntés. Csak az esemény első 3 percében 1,5 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolított le a kínai óriás.
A Kínában hihetetlenül népszerű esemény, mára a globális piacon is megszilárdította vezető helyét, de a forgalom nagy részét továbbra is Ázsiában bonyolítják az online áruházak.
A Lazada webáruház nagy szerepet játszott abban, hogy a kínai piacon is túlnőjön az esemény. Az Alibaba által támogatott oldal Thaiföldön pompás televíziós gálával vezette fel a Szinglik Napját, és részben ennek köszönhetően 171 százalékos növekedést tudott generálni a cég az előző évhez képest.
Szingapúrban a Lazada és az Expedia közösen népszerűsítették az eseményt. A két vállalat által meghirdetett nyereményjátékon például egy utazást lehetett nyerni a NASA floridai központjába.
Nemcsak az Alibaba, de riválisai is erősödtek az idén. A JD a Walmart segítségével 50 százalékkal tudta növelni az eladásait a tavalyhoz képest. A webáruház, beszámolója szerint, 19 milliárd dollárt kaszált.
A jelentésből kiderül, hogy a legkelendőbb termék a gyapjasollós rák (2 millió darab), a pelenka (1,5 milliárd darab), a palackozott víz (70 millió darab), valamint a fogkrém (11 millió darab) volt.
A világmárkák sem panaszkodhattak. A L'Oréal megháromszorozta az eladásait, a Tag Heuer pedig alig 15 perc alatt érte el a 2016-os bevételét. A ruházati cégeknek is iszonyatosan ment. A Columbia Sportswear 800 százalékos növekedést produkált, míg a North Face 400 százalékkal növelte bevételét.
Az idei Szinglik Napját toronymagasan az Alibaba nyerte, méghozzá 25,3 milliárd dolláros bevétellel. Az összeg hihetetlen nagyságát mutatja, hogy ez a szám akkora,
mint a Black Friday és a szintén népszerű Cyber Monday összesített 2016-os bevételének a duplája.
Az esemény előtt óriási feladatot vállalt magára az Alibaba. A megnövekedett vásárlószám miatt, valamint a zökkenőmentes rendelés és kézbesítés érdekében több mint 600 000 hagyományos boltnak és 1000 márkának segítettek számítógépes rendszerük fejlesztésében és modernizálásában
Erre szükség is volt, hiszen a nap legforgalmasabb perceiben, volt olyan időszak, amikor az Alibaba honlapján egy másodperc alatt 256 000 tranzakciót bonyolítottak le.
A Szinglik Napja nem csak a bevétel szempontjából fontos az online kereskedőknek, hanem azért is, mert az év végéhez közeledve remek lehetőséget nyújt a vásárlók igényeinek felmérésére.
A gyártók és a kereskedők egyaránt folyamatosan figyelik, hogy mely termékek teljesítenek jól, és mi az amire már egyáltalán nincs igény. Az idei eladásokból az látszik, hogy a VR (virtuális valóság) és az AR (kiterjesztett valóság) lehetnek a jövő legmenőbb és legkelendőbb termékei.
Néhány nagyobb cég, mint például az IKEA, a LEGO és a Häagen-Dazs már kísérletezik, hogy mivel tudnák izgalmasabbá és kényelmesebbé tenni a vásárlói élményt.
A Goldman Sachs becslése szerint, 2025-re a technológia 1,6 milliárd dollárt fog érni és 32 millió ember fogja használni.
Az Alibaba Buy + applikációja is ezt a területet próbálja kiaknázni. Az alkalmazás használata nagyon egyszerű, de egyenlőre semmi izgalmasat nem nyújt a vásárlónak, sőt sokak szerint etikátlan megoldásokat használ.
A "játékban" a vásárló a telefonja és egy szemüveg segítségével a virtuális térben látja magát, ami teljesen egészében a valóságra épül. Egy macska kíséretében járhatja be a különböző helyszíneket, és virtuális tárgyakat szerezhet meg, akárcsak a Pokemon Go nevű játékban, amiket viszont később csak pénzért vehet meg magának.
Mike Evans, az Alibaba Group elnökének elképzelés az, hogy a márkák így majd sokkal szorosabb köteléket alakítanak ki a vásárlókkal.
A vásárlás egyszerűbb lehet mint valaha, csak rá kell nézni a termékre és bólintani, ha tetszik.
Az Alibaba idén megpróbálta ötvözni a mesterséges intelligenciát (AI) a divattal, és úgy tűnik ezzel sem nyúltak mellé, mert hamarosan nyakunkon a virtuális stylist megteremtése. Az egyik sanghaji bevásárlóközpont próbafülkéjében a vásárlókat egy képernyő várta, de másik helyszíneken is kipróbálhatták az Ali FashionAI-t.
Ennek lényege, hogy a vásárló kezében levő terméket azonosítja a mesterséges intelligenciával ellátott kamera, majd a ruhadarabhoz illő cipőt, táskát, esetleg sapkát ajánl. A rendszer sokkal inkább segítség a boltok, mint a vevőknek, hiszen így olyan termékeket is meg tudnak kedveltetni a vásárlókkal, amelyet maguktól fel sem fedeztek volna.
A következő oldalon megnézheti, ahogy Jack Ma az Alibaba vezére, megküzd Jet Li-vel egy epikus kung-fu párbajban. Ezt kár lenne kihagyni. Lapozzon a második oldalra.