Komárom lehet a legújabb technológiai gigaberuházás nyertese egyes gazdasági portálok értesülései szerint. Ha a várakozások teljesülnek, úgy ott hatalmas gyár létesülhet, mely éves szinten közel 8 gigawattóra kapacitással rendelkezik majd. Ezzel 200-250 ezer autót tudnak évente akkumulátorral ellátni.
A szintén pályázó Csehország háttérbe szorult, és végül Magyarország mellett teszi le voksát a dél-koreai SK Innovation. A világ egyik meghatározó akkumulátorgyártója így várhatóan mintegy 430 ezer négyzetméteren építi fel új üzemét. A cég mostani gyártókapacitása közelít a 4 gigawattórához, amit 2022 végére 29 gigawattórára kívánnak növelni.
Ebből oroszlánrész juthat a Magyarországon épülő gyárnak.
A gyártó a két másik dél-koreai óriás, a Samsung és az LG Chem mellett a harmadik meghatározó cég a távo-keletiv országban ebben a szektorban. Ezeknek a cégeknek a gyártókapacitásaival csak néhány kínai és japán cég tudja felvenni a versenyt.
Nem az SK Innovation az egyetlen dél-koreai gyártó, mely komolyan érdeklődik a közép-kelet-európai régió iránt. E mögött az a körülmény áll, hogy
az európai autógyárak hamarosan megugró kereslettel fognak jelentkezni az elektromos autók akkumulátorait készítő cégeknél.
Jelenleg sok vállalat Kínából kénytelen ezeket az elemeket importálni. Ezen kívánnak változtatni a dél-koreai cégek, Európába telepítve a gyártást.
Az LG Chem a tervek szerint már jövőre megnyitja Európa legnagyobbnak ígérkező akkumulátorgyárát Lengyelországban, több mint 400 milliárd forintnak megfelelő összeget költve arra.
A Samsung viszont Göd mellett döntött, 100 milliárd forintból kezdték itteni gyárukat építeni.
Az éves szinten 50 ezer egység előállítására képes gyárhoz kapcsolódóan mintegy 600 munkahely jön létre.
Komáromban nem ez lesz az első ilyen jellegű beruházás. A BYD már idén áprilisban megnyitotta ott üzemét, ahol a tervek szerint hamarosan évente négyszáz darab elektromos busz gyártására lesznek képesek, 300 embernek munkát adva.