A Z generáció számára alapvető vágy az autó, mint az is, hogy kényelmesen járuljanak hozzá a környezetvédelemhez és a fenntarthatósághoz.
A gondolkodásuk teljesen más mint az idősebbeké, éppen ezért egyenlőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a megoldás az ő ökológiai lábnyomuk csökkentésére.
A generációk marketing osztályozása szerint az 1995 után születettek tartoznak az úgynevezett Z
korcsoportba. Az ő lételemük a multitasking és a technológia által biztosított gyors és egyszerű információszerzés. Ez lehet az egyik oka annak, hogy gondolkodásuk nagyban különbözik a korban hozzájuk közelálló Y generációétól, amely a magukat felküzdő Babyboomosokkal nőtt fel, ugyanekkor otthonosan mozog a digitális világban is.
A tanulmány szerint a saját otthonától távolodva a többség nagyon fontosnak tartja a környezetvédelem iránti összefogást, de akadnak köztük olyanok is, akiknek a látásmódja sokkal inkább csak a lokális térben mozog. Az idősebbek esetében a helyzet éppen fordított, ők mikroszférájukban fordítanak nagyobb figyelmet a zöld gondolkodásra.
A kutatás rávilágít arra, hogy a környezetvédelem az emberek túlnyomó többségének a szelektív hulladékgyűjtést és a közlekedési alternatívák ügyes megválasztását jelenti.
A szelektív hulladékgyűjtés területén a fiatalok 66 százaléka ügyel a papír különválogatására, míg az üveg szelektálására 62 százalékuk fordít nagy figyelmet. A műanyaggal és fémmel kapcsolatban már kevésbé lelkesek. Erre a fiatalok kevesebb mint 60 százaléka figyel csak oda, mivel nem minden lakóközösségben van erre alkalmas tároló, a z generáció pedig nem mond le könnyen a kényelemről.
Mivel ennek a korosztálynak a nagy része még otthon él, és nem maga dönt a háztartási kérdésekről, túl nagy befolyásuk arra sincsen, hogy a család milyen környezetvédelmi megoldásokat használ.
A kutatás szerint a következő évtizedekben sem csökken majd az autók száma. A mostani iskolások és a fiatal felnőttek 74 százaléka ugyan tömegközlekedéssel vagy gyalogosan jár, de ezt inkább autó híján, olcsó megoldásként, azaz kényszerből teszik. Bizakodásra adhat okoz, hogy a megkérdezettek 37 százaléka választja a biciklizést, még akkor is, ha 70 százalékuk főleg a sportos életmód, és nem a környezetvédelem miatt teszi.
A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy az aktív internetezők közlekedési szokásaik megváltoztatásával elsősorban a gyaloglást és a kerékpározást szeretnék jobban előtérbe helyezni, azonban ez a szemlélet még nem elegendő a távolabbi környezettudatos jövőképhez, ugyanis a fiatalabb generáció később sem erről lesz felismerhető. A jövő nemzedéke éppen hogy többet szeretne autóval közlekedni, ennek terhére pedig elhagyni a tömegközlekedést. A Z nemzedék 24 százaléka már most is naponta autóval jár.