A konzervatív milliárdos testvérpár, Charles és David Koch anyagi segítségével felvásárolja a Meredith kiadóvállalat a Time magazint.
Az 1923-ban alapított Time a világ legnagyobb példányszámban eladott hírmagazinja,
hétről hétre 26 millió olvasója van, ebből 20 millió az Egyesült Államokban.
A Financial Times szerint a megállapodást vasárnap este véglegesítették a két kiadóvállalat vezetői.
Az adásvétel pontos összege 2,8 milliárd (736 milliárd forint) dollár.
A vállalat részvényeit 18,5 dolláros árfolyamon vette meg az új tulajdonos, ez 46 százalékos prémiumot jelent a november 15-i árfolyamhoz képest. Az üzlet vélhetően 2018 első negyedévében válik véglegessé.
Az iowai székhelyű Meredith Corporation, amelynek az országos és a helyi nyomtatott sajtóban, valamint a digitális médiában és helyi televíziózásban jelentős érdekeltségei vannak, ezzel nemcsak a Time magazint szerezte meg, hanem
A Meredith 2013 óta immár harmadszor próbálkozott a Time és a hozzá tartozó lapok megvásárlásával, de nem volt rá elég pénze. Most sem lett volna, ám az Egyesült Államok közismert milliárdos testvérpárja, Charles és David Koch egyik cége révén 650 millió dollárral beszállt az üzletbe.
A vállalat bevételei az idei harmadik negyedévben 9,5 százalékkal csökkentek.
A 2017-es harmadik negyedévben a bevétel 679 millió dollárt volt, és ez volt sorozatban a hatodik negyedév, amikor a számok alulmúlták az elemzői várakozásokat – írja a BBC.
A Meredith vezetősége vasárnap este kiadott közleményében azt írja, hogy a Koch testvérek nem vesznek részt a cég igazgatótanácsában, és nem lesz befolyásuk sem a Meredith üzletpolitikájára, sem pedig a szerkesztőségek irányvonalára.
A kiadóvállalat állásfoglalása szerint Kochék 10 százalékos részesedést érő beruházása mindössze a Meredith üzleti ereje, stratégiája és alkalmassága iránti bizalom kifejeződése.
A The New York Times idézte Charles és David Koch meg nem nevezett munkatársait, akik szerint a testvérpár kizárólag üzleti lehetőséget látott az ügyletben.
A lap előfizetőinek száma ugyan az elmúlt években csökkent, de még így is 3 millió felett van.
Elemzők szerint egyébként a Meredith eddig teljesen más profilú lapokat adott ki. Elsősorban családi és női magazinokat, és lapjaiban, valamint televíziós műsoraiban kevéssé foglalkozott politikával és az üzleti élettel. A cég székhelye sem egy drága manhattani palotában van, hanem Des Moines városában, amely Iowa fővárosa.
A magazinokat kiadó médiacégek nyomtatott lapjai egyébként az utóbbi években - az internetes média erősödésével párhuzamosan - egyre több olvasót veszítenek, így alig képesek talpon maradni.