A Wine and Spirit Trade Association (WSTA), azaz a Bor és Tömény Kereskedelmi Szövetség szerint Nagy-Britanniában fordulat történt, ugyanis egy felmérés szerint
már nem a whisky az ország lakóinak kedvenc itala.
Az élre ugyanis a gin ugrott, a felmérésben résztvevők
29 százaléka jelölte meg a kedvenc töményeként
a borókabogyóból készült szeszes italt. A gin tavaly még a harmadik volt.
A második helyen a whisky végzett 25 százalékkal, míg 23 százalék jelölte meg a vodkát.
2016-ban a britek rekordmennyiségű gint vásároltak, összesen 47 millió palackkal.
Ez 7 millió palackkal több, mint az egy évvel korábbi adat.
A gin népszerűsége az elmúlt hat évben ugrott meg, míg 2011-ben 630 millió font értékű forgalmat bonyolított le az alkohol,
addig 2017-re megduplázódva elérte az 1,2 milliárd fontot
– írja az Independent.
Az eladott gin töredékét isszák csak vendéglátóhelyeken, „mindössze" 8,8 millió palack fogyott el kocsmákban, bárokban és éttermekben, míg 38,7 millió üveggel vásárolták meg az italt boltokban.
A brit kormányügynökség adatai szerint a gin annyira pörög, hogy az exportja lenyomja az angol marhahús és üdítők exportját is.
Ráadásul iparági szakértők szerint nincs jele annak, hogy a gin népszerűsége megtörne, sőt a folyamatosan születő új márkák miatt a termékpaletta már több mint száz darabos Nagy-Britanniában.
Csak 2016-ban 45 új lepárló nyílt az országban, amivel már 273 van.
Ez több mint duplája a 2012-es 128 darabnak. A lepárlók ilyen ütemű megnyitásához nagyban hozzájárult az, hogy egyre több őstermelő kezdte el a gin alapanyagainak számító növényeket termelni.
Érdekesség, hogy idén márciusban a brit statisztikai hivatal bevette a gint azon termékek körébe, amelyek szerepelnek abban a vásárlói kosárban, amely alapján meghatározzák a fogyasztói árak, azaz infláció növekedését.